Hoe kan ik mijn ziggo mailboxen overzetten naar KPN mailboxen?
*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid en verplaatst naar het juiste board
Hoe kan ik mijn ziggo mailboxen overzetten naar KPN mailboxen?
*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid en verplaatst naar het juiste board
Beste antwoord door WMG-N
Je kunt dit zelf doen maar dan ben je wel eventjes aan het werk. Onderstaande procedure geldt voor accounts die met IMAP werken. Dit werkt ook met POP accounts maar bij POP accounts heb je geen verbinding met internet nodig. Op een desktop of een laptop werkt onderstaande procedure het best.
1)) Maak in “MijnKPN” eerst evenveel mailboxen aan als bij Ziggo.
2)) Zorg ervoor dat de KPN mailboxen dezelfde (sub-)mappen hebben als jouw Ziggo mailboxen (denk: KPN webmail).
Voer de volgende stappen uit in jouw emailprogramma :
3)) Maak hetzelfde aantal (nieuwe) KPN accounts aan als bij Ziggo. Zorg ervoor dat alle accounts met IMAP werken en laat elk van deze accounts wijzen naar één van jouw KPN mailboxen.
4)) Voer voor elke map die je bij Ziggo hebt de stappen 4a, 4b en 4c uit:
4a)) Selecteer alle emails en markeer deze emails als “ongelezen”. Dan staat bij elke map het aantal ongelezen emails (= aantal emails in die map)
4b)) Kopiëer (!!!!) alle emails van een Ziggo map naar de juiste KPN map. Het emailprogramma zorgt er voor dat de emails op de KPN emailserver worden gezet.
4c)) Controleer in de KPN webmail of alle emails goed zijn overgekomen. Controleer het aantal ongelezen emails en open een paar emails om te kijken of deze emails goed zijn overgekomen.
Durf je het niet aan om per map alle email in één keer te kopiëren, kopieer dan de emails in groepen van bijv. 5, 10, 50 of 100 stuks. En controleer dan ook telkens of ze goed zijn overgekomen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.