Skip to main content

Sinds oktober 2021 heb ik een nieuwe laptop. Daarop is Outlook 2013 weer geinstalleerd. Mail ontvangen en verzenden ging prima.

In maart duurde het opeens opvallend lang voordat e-mail binnenkwam. Wifiverbinding is prima.

Outlook is gecheckt en aangepast. Hiervoor heb ik hulp gehad. Daarna leek het beter te gaan.

Maar in feite moet ik sinds april negen van de tien keer eerst een mailtje versturen (naar mezelf op een ander adres) om te bevorderen dat er e-mail binnenkomt.

Wat kan er aan de hand zijn?

 

Laura

 

Hallo @Logbestand in outlook 

 

Als je via het menu Verzenden/Ontvangen en daar Alle mappen Verzenden/ontvangen doet, komt het dan wel gelijk binnen?

Hoe staat dit bij jou ingesteld, daar kom je via het menu Bestand en dan Opties.

 


Hallo @Logbestand in outlook ik zou ook eens kijken naar een ander mailprogramma, want de ondersteuning voor Outlook 2013 door MS stopt begin volgend jaar.

Je kunt dan of de webmail van KPN gebruiken, of het standaard mailprogramma in Windows of een nieuwere versie van Outlook.

 


Goeie tip GeSP. Ik kon ‘automatisch verzenden/ontvangen’ terugzetten van 30 naar 5 minuten. Ik ga ervan uit dat dit het is!

En JanD: bedankt voor de tip! 


Hoi @Logbestand in outlook, Is het verbeterd na het wijzigen van de instelling die GeSp voorstelde?

Als het daarna toch nog is kan je kijken of je dit ook merkt in Webmail, als het daar ook is is het breder dan een instelling in het mailprogramma. Als het daar niet is, dan zal het wel een instelling zijn.