Skip to main content

Ik heb (per ongeluk) mijn oude hetnet email adres verwijdert. Is er een mogelijkheid om dat terug te zetten?

Al mijn abonnementen, etc en connecties gebruik ik mijn hetnet email adres.

@Nancy van O 

Is dit een account of een emailadres/-alias dat aan een aan een account hing ?

Vul jouw profiel hier op forum volledig in en vermeld daar bij “Opmerkingen” het emailadres dat moet worden hersteld. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator kan de “reservering” van dat emailadres afhalen en daarna kun je het emailadres weer aanmaken.


Ik heb inmiddels alle gegevens ingevuld. Helaas is er niets gebeurd. Waar kan ik een tel nr. vinden van de support afdeling want bellen gaat misschien iets sneller?


@Nancy van O

Maar je had ook nog geen extra reactie geplaatst dat die informatie was ingevuld.

Je kunt met de KPN klantenservice bellen ( 0800 - 0402 ).

Je kunt ook het volgende proberen. Heeft jouw account dezelfde naam als dat hetnet emailadres ? Zo nee, maak dan een nieuw (tijdelijk ??) emailadres aan onder dat emailaccount. Dat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn.


De optie van een ander email adres heb ik al geprobeerd maar een @hetnet account kan niet worden aangemaakt. alleen een @kpnmail.nl . 


Gebeld met 0800 0402. Het blijkt dat als je zelf je email (HETNET.NL) account weggooit dat het niet meer mogelijk is om het account te herstellen. het is dus helaas……..


@Nancy van O 

Waar heb je dat account weggegooid ? Bij “MijnKPN” of in jouw emailprogramma ? Als dat alleen in jouw emailprogramma was staat die email misschien nog in de KPN webmail. Gebruik je POP of IMAP ?

Klopt. Als je een nieuw (!!!) account wil aanmaken kun je dat alleen doen met het domein @kpnmail. Maar daar kun je dan wel een @hetnet emailadres aanhangen. Om dat emailadres opnieuw te kunnen maken moet je dan wel die “reservering” laten verwijderen voor dat emailadres. Of heeft de klantenservice dat ook al gedaan ?


Helaas heb ik het email adres in mijnkpn weggegooid. Er werd gebruik gemaakt van POP.

Wat bedoel je met reservering? op het hetnet.nl account of kpnmail.nl?

 


De optie van een ander email adres heb ik al geprobeerd maar een @hetnet account kan niet worden aangemaakt. alleen een @kpnmail.nl . 

Hallo @Nancy van O dat klopt niet, als je in het beheermenu van de mail bent kun je wel een hetnet-alias  aannaken.

In het betreffende invulveld vul je dan je volledige naam inclusief extensie in, bijvoorbeeld jansen@hetnet.nl

Als je alléén jansen invult wordt het automatisch door het systeem aangevuld met @kpnmail.nl


@Nancy van O 

Als iemand een emailadres verwijdert kan dat emailadres/-account gedurende 3 maanden niet meer worden aangemaakt (= reservering). Maar een moderator kan die "reservering” verwijderen zodat jij dat emailadres/-account weer kan aanmaken. Vermeld bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” het emailadres/-account dat je hebt verwijderd en dan kan een moderator dat emailadres/-account weer vrijgeven.

Als je van (standaard) POP gebruik maakt dan staan waarschijnlijk jouw emails nog in jouw emailprogramma. En dan kun je de emails weer terug zetten op de KPN emailserver.


Het email adres staat vermeld bij (prive) opmerkingen.. Is er nog meer iets wat ik moet doen? Het zou fijn zijn als het email adres weer kan gaan werken.


@Nancy van O 

Heb je jouw emails nog in het emailprogramma staan ? Die kun je later weer terug zetten op de KPN server (indien gewenst).

Als je haast hebt bel dan nog even met de KPN klantenservice ( 0800 -0402 ). Die kunnen misschien (weet ik niet zeker) ook die reservering verwijderen.


Hallo @Nancy van O, ik heb het e-mailadres weer voor je vrijgegeven. Je kunt het weer gaan gebruiken. @JanD legt prima uit hoe je het e-mailadres weer kunt aanmaken:

 

De optie van een ander email adres heb ik al geprobeerd maar een @hetnet account kan niet worden aangemaakt. alleen een @kpnmail.nl . 

Hallo @Nancy van O dat klopt niet, als je in het beheermenu van de mail bent kun je wel een hetnet-alias  aannaken.

In het betreffende invulveld vul je dan je volledige naam inclusief extensie in, bijvoorbeeld jansen@hetnet.nl

Als je alléén jansen invult wordt het automatisch door het systeem aangevuld met @kpnmail.nl