Skip to main content

Ik heb per ongeluk in mijnkpn mijn primair emailadres met @kpnplanet.nl verwijderd. De mail komt niet meer binnen en kan niet meer verzenden. Als ik een nieuw emailadres wil maken kan dit alleen nog met @kpnmail.com.   Kan ik mijn oude emailadres met @kpnplanet.nl weer teruggezet krijgen?

 

mrvg Jan Wilms

Ik heb met de helpdesk gebeld. Het bestaand primair emailaccount weer aangevraagd. Krijg dan mijnkpn het bericht dat er een bericht naar mijn emailadres gestuurd is…..het emailadres waar ik niet meer in kan.

Op internet lees ik bij kpn dat mijn mailbox meteen weer werkt. Echter de medewerker geeft aan dat dit 24 uur duurt??????? 

 

mvg Jan


@famwilms 

Je kunt inderdaad alleen nog maar een nieuw account aanmaken dat eindigt op @kpnmail.nl. Maar dat is geen probleem omdat je wel dat oude @kpnplanet.nl emailadres aan dat nieuwe account kan hangen (als een alias). De nieuwe naam van dat @kpnmail.nl account is overigens niet belangrijk omdat dit nu slechts een gebruikersnaam geworden is, zolang het maar niet al in gebruik is.

Je moet echter eerst vragen om de zogenaamde reservering van dat oude emailadres af te laten halen. Daarna kun je dat emailadres/-alias direct weer zelf aanmaken. Dat verzoek kun je doen via dit forum of via de klantenservice (tel. 0800 - 0402 ).


Hallo @famwilms 

 

Het wachtwoord zal niet hersteld zijn want die weten ze niet bij KPN, die zal je zelf opnieuw moeten instellen.

Als je met je KPN ID inlogt op https://email.kpn.com/ zie je dan het e-mailadres er weer bij staan?
Het zou ook onder een ander mail account als Extra e-mailadres kunnen staan.

Je kan bij het betreffende mailaccount dan het wachtwoord opnieuw instellen.


@famwilms 

@GeSp 

Als je jouw primaire emailadres/-account hebt verwijderd dan is natuurlijk alles van dat account gewist, incl. wachtwoord en alle emails.


Bedankt voor de reactie. Dat is me idd verteld. Ik heb van te voren mijn mails via een export veilig gesteld. Mijn vraag is om mijn primaire emailadres als naam weer als primair emailadres niet meer  te blokkeren en vrij te geven, zodat ik in outlook het account met emailadres en wachtwoord weer actief kan maken.


Wanneer ik inlog zie ik mijn emailadres niet staan. Hij zegt dat er 24 uur overheen gaat eer het weer is ingesteld. Bij mijn profiel , gegevens zie ik wel mijn emailadres staan. Als ik hierop klik kom ik in een venster waar ik een emailadres met wachtwoord kan aanpassen. Dat heb ik dan gedaan. Nu afwachten of idd over 24 uur mijn gewenst emailadres werkt.


Dan is het i.d.d. afwachten tot morgen of je hem dan weer ziet verschijnen bij je mailaccounts.

Waar je het nu aangepast heb weet ik niet maar als dat van je KPN ID is dan staat dat wachtwoord los van het wachtwoord van het mail account, die laatste zal je ook moeten aanpassen via de eerder gegeven link zodra het mail account weer bestaat.


@famwilms 

Wordt er nu dat oude @kpnplanet.nl account hersteld ? Wordt die inhoud ook hersteld/teruggezet ?

Want als je dat oude emailadres (@kpnplanet.nl) hangt aan een @kpnmail.nl account ben je binnen een paar minuten klaar (op voorwaarde dat die reservering is verwijderd).


Ik had maar 1 emailaccount wat mijn emailadres was. Hing nergens aan of onder. Deze heb ik per ongeluk verwijderd. En deze wil ik terug hebben. Ik heb geprobeerd om een kpnmail.com email te maken en zoals voorgesteld om dan mijn kpnplanet.nl mail als alias eronder te hangen. Echter kan ik ook hier alleen voor een kpnmail.com adres kiezen


Als je bij het aanmaken van een alias het hele e-mailadres intypt dan verdwijnt dat @kpnmail.nl vanzelf.


Dat ga ik proberen.  Bedankt voor het meedenken 


Ik had maar 1 emailaccount wat mijn emailadres was. Hing nergens aan of onder. Deze heb ik per ongeluk verwijderd. En deze wil ik terug hebben. Ik heb geprobeerd om een kpnmail.com email te maken en zoals voorgesteld om dan mijn kpnplanet.nl mail als alias eronder te hangen. Echter kan ik ook hier alleen voor een kpnmail.com adres kiezen

De juiste volgorde is als volgt:

1)) Laat de reservering voor dat @kpnplanet emailadres verwijderen (bijv. via de Klantenservice). Dit is nodig om dat emailadres weer te kunnen aanmaken en te kunnen gebruiken.

2)) Nieuw xxxx@kpnmail.nl account aanmaken.

3)) Jouw oude emailadres (xxxx@kpnplanet.nl) aan dat xxxx@kpnmail.nl account “hangen”. @GeSp heeft gelijk. Laat je niet intimideren door wat de software voorstelt. Gewoon jouw GEHELE oude emailadres intypen.


Beste Willy, GeSp

dank voor je geduld en aanwijzingen. Precies dat is vanmiddag allemaal in goede service van KPN i.s.m. mij opgepakt en uitgevoerd. Ik heb mijn emailadres terug. Dank voor het meedenken.

bedankt voor het SAMEN naar het probleem kijken en erachter komen dat het voor sommigen geen probleem is/was.

 

fijn weekend groet Jan


@famwilms 

Wel, dan heb je toch veel geluk gehad. Betekent dit ook dat de emails die in dat account stonden ook weer terug zijn ?


De mails zijn weg. Ik had van te voren een export gemaakt. Dus ze zijn bewaard😉


@famwilms 

Helemaal Top !!!!!!!!!!!


Mee eens. Gelukkig voor het weekend weer in orde.


Goedemorgen @famwilms en welkom hier op ons forum :)

Mooi om te zien dat je probleem inmiddels is verholpen en dat de community je hier zo goed bij heeft kunnen ondersteunen, top!


ik kan mijn email accoount niet aanmelden bij outlook.

krijg steevast deze melding.

wordt een beetje hopeloos.

alles is goed ingevuld omdat ik screenshots heb van de eerste aanmelding. maar helaas

of moet ik in het outlook zijn als dat bestaat.


Hallo @Lammel 

 

Volgens de foutmelding klopt je inlognaam (e-mailadres) of het wachtwoord niet.

Kan je met hetzelfde e-mailadres en het wachtwoord inloggen op webmail?

 


Hallo @Lammel 

 

Volgens de foutmelding klopt je inlognaam (e-mailadres) of het wachtwoord niet.

Kan je met hetzelfde e-mailadres en het wachtwoord inloggen op webmail?

 

Wel, ik gebruik dit mailadres en wachtwoord vanaf eind vorige eeuw en als je goed gelezen hebt, heb ik screenshots van de 1ste aanmelding.

En ik kan ook niet bij webmail inloggen zegt dat email of wachtwoord niet goed is.ik heb nu van alles geprobeerd maar geef het even op.

 


Hallo @Lammel 

 

Volgens de foutmelding klopt je inlognaam (e-mailadres) of het wachtwoord niet.

Kan je met hetzelfde e-mailadres en het wachtwoord inloggen op webmail?

 

Wel, ik gebruik dit mailadres en wachtwoord vanaf eind vorige eeuw en als je goed gelezen hebt, heb ik screenshots van de 1ste aanmelding.

En ik kan ook niet bij webmail inloggen zegt dat email of wachtwoord niet goed is.ik heb nu van alles geprobeerd maar geef het even op.

 

Trouwens ik ontvang nu post op mijn outlook mobile dus daar markeert dus niets aan


Als het nog wel op je mobiel werkt dan is je account dus nog actief.

Aangezien je ook niet op webmail kan inloggen kan het bijna niet anders dan dat je het verkeerde wachtwoord gebruikt.

Misschien staat NUM lock uit o.i.d.

Type het wachtwoord anders eerst eens in in kladblok en dan met kopiëren en plakken in het wachtwoordveld zetten.


Uiteindelijk is inloggen op wijziging email wachtwoord gelukt met het wachtwoord wat ik altijd gebruik en kon ook het wachtwoord wijzigen wat ik nu dus vernieuwd heb.

Bij het invulen van nieuw wachtwoord heb ik eerst het oude wachtwoord ingevuld en kreeg de melding, is al gebruikt.

En raar maar waar email account in outlook is nu ook gelukt.

De aanhouder wint zullen we maar zeggen🍻

 


Uiteindelijk is inloggen op wijziging email wachtwoord gelukt met het wachtwoord wat ik altijd gebruik en kon ook het wachtwoord wijzigen wat ik nu dus vernieuwd heb.

Bij het invulen van nieuw wachtwoord heb ik eerst het oude wachtwoord ingevuld en kreeg de melding, is al gebruikt.

En raar maar waar email account in outlook is nu ook gelukt.

De aanhouder wint zullen we maar zeggen🍻

 

Mooi om te lezen dat het uiteindelijk is gelukt @Lammel en ook bedankt voor het laten weten!