Skip to main content

Ik ontving zojuist een mail van “ⲕpⲛ ⲕlaⲛteⲛserviⲥe” <transat@ms.transatmemberservice.com> In  de titel staat “hier is een geschenk voor onze gebruikers” (let ook op de gebruikte letters ⲕpⲛ ⲕlaⲛteⲛserviⲥe)

Ik vertrouw dit voor geen meter en ben verbaasd dat dit door het spamfilter heenkomt.

Commentaar?

Ik krijg zojuist dit op mijn scherm, toen ik op een advertentie op Marktplaats klikte. Waarschijnlijk nep? Daarom deel ik het even.

 

 


Hoi KPN, ik kreeg een popup dat jullie een telefoon verloten? En moest wat vragen invullen en daarna kwam ik een menu waarin ik een telefoon moest claimen in een paar seconden. Ik ben gestopt het leek op phising of internet fraude. Is dat een actie van jullie?

h.gr. Patrick Snoek


En hierbij de screenshots 

 


Nee, dit is geen actie van KPN. Zie de vele berichten hierover op dit forum en de rest van het internet. Is ook al te zien aan het kromme Nederlands. Met een anonieme vragenlijst kun je uiteraard ook nooit iets winnen!


 


Ja, dat is phishing. Komt niet van KPN. Niet op ingaan.

Wis cookies en geschiedenis. Dan zal je de popup als het goed is niet meer krijgen.


Dank je wel Peter G


Heb net bij kpn telefoon gewonnen moet 1

50 bij betalen klopt dít 


Hallo,

 

Ik neem aan dat KPN niet zo erg van dat soort acties is.

Als je 1,50 voor moet betalen is het gewoon oplichting en zijn ze uit op je bankier gegevens.

Dus niet betalen. 

 


Nee, dat klopt niet! Weggooien die mail.


Weggooien die mail...


Nee, natuurlijk klopt dit niet.

Dit is pure phishing en ik hoop niet dat je ondertussen creditcard gegevens hebt ingevuld.

Als je dit al wel gedaan hebt, zorg er dan voor dat jouw creditcard zo snel mogelijk geblokkeerd wordt.


Nee nix ingevuld zag een Engels telefoon nummer heb het gewist dank voor reacties 


Ik heb net naar mijn idee met een KPN onderzoekje meegedaan dat er zo uitziet, maar ik ben bang dat ik erin getuind ben. Heb zelfs 1,50 verzendkosten overgemaakt.

Heb ik daarmee mijn creditcardgegevens weggegeven??

 

Beste KPN klant, Gefeliciteerd!

KPN organiseert een verjaardagspromotie gedurende de komende 7 dagen ( 8.Maart -> 15.Maart ) om jouw loyaliteit te bedanken voor het kiezen voor ons als internetprovider.

 


Ja kans is zeker aanwezig. Bel zsm met je creditcard maatschappij en deel hun dit mede.

 


Dit is geen actie van KPN. Zie Hoe herken ik valse e-mails (phishing)? | KPN voor meer informatie over phishing.


Nee, dit is geen actie van KPN. Zie de vele berichten hierover op dit forum en de rest van het internet. Is ook al te zien aan het kromme Nederlands. Met een anoniemevragenlijst kun je uiteraard ook nooit iets winnen!


 

--

 


Geachte heer/mevrouw,

 

Onlangs heeft KPN geprobeerd het factuurbedrag van € 76,50 van uw abonnement te incasseren. Helaas is deze incasso geweigerd door de bank met foutmelding:

 

sISO MD01 - Machtiging is (nog) niet geregisteerd bij de bank van de debiteur]

 

Door het bedrag niet van uw rekening kon worden afgeschreven verzoeken wij u te handmatig te betalen.

 

Door het openstaande bedrag van € 76,50 over te maken naar: DE25100110012624741279 - KPN NL.

 

Opgelet: Het bedrag zal worden verhoogd met een buitengerechtelijke domiciliëring kosten van € 90,50 indien het niet voor 14 maart 2020 is voldaan. Wij willen u er ook op attenderen dat bij een achterstallige betaling van uw abonnement kan worden geblokkeerd.

 

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Rudy van Zwachten
KPN-Portaal


nep mail pas op


Hier idem en zelfde bedrag.. Wel Cheap maar heb geen kpn


 ik heb deze mail ook gekregen 

En ik heb niet eens KPN! Ik had zo juist gewoon bijna betaald! Gelukkig dat ik eerst even ging checken op internet,,, Vondt het echt raar!! 

Geen naam van mij en bekende bankgegevens van de gene  stond erbij echt chreapy pffff


 


Iemand denkt heel snel geld te verdienen jammer dat de mailtjes van kpn altijd kleur hebben en ze bereiken via je sms.. hoop dat ze bij kpn der wat aan doen op dr vroege maandag 


Pff ook ik heb dit gehad... maar dan van Ziggo en ik heb geen Ziggo heb kpn. Stomme idiooten.


Pff ook ik heb dit gehad... maar dan van Ziggo en ik heb geen Ziggo heb kpn. Stomme idiooten.

Zijn varkens Scherp blijven.