Skip to main content

Ik ontving zojuist een mail van “ⲕpⲛ ⲕlaⲛteⲛserviⲥe” <transat@ms.transatmemberservice.com> In  de titel staat “hier is een geschenk voor onze gebruikers” (let ook op de gebruikte letters ⲕpⲛ ⲕlaⲛteⲛserviⲥe)

Ik vertrouw dit voor geen meter en ben verbaasd dat dit door het spamfilter heenkomt.

Commentaar?

Ik krijg zojuist dit op mijn scherm, toen ik op een advertentie op Marktplaats klikte. Waarschijnlijk nep? Daarom deel ik het even.

 

 


Hoi KPN, ik kreeg een popup dat jullie een telefoon verloten? En moest wat vragen invullen en daarna kwam ik een menu waarin ik een telefoon moest claimen in een paar seconden. Ik ben gestopt het leek op phising of internet fraude. Is dat een actie van jullie?

h.gr. Patrick Snoek


En hierbij de screenshots 

 


Nee, dit is geen actie van KPN. Zie de vele berichten hierover op dit forum en de rest van het internet. Is ook al te zien aan het kromme Nederlands. Met een anonieme vragenlijst kun je uiteraard ook nooit iets winnen!


 


Ja, dat is phishing. Komt niet van KPN. Niet op ingaan.

Wis cookies en geschiedenis. Dan zal je de popup als het goed is niet meer krijgen.


Dank je wel Peter G


Heb net bij kpn telefoon gewonnen moet 1

50 bij betalen klopt dít 


Hallo,

 

Ik neem aan dat KPN niet zo erg van dat soort acties is.

Als je 1,50 voor moet betalen is het gewoon oplichting en zijn ze uit op je bankier gegevens.

Dus niet betalen. 

 


Nee, dat klopt niet! Weggooien die mail.


Weggooien die mail...


Nee, natuurlijk klopt dit niet.

Dit is pure phishing en ik hoop niet dat je ondertussen creditcard gegevens hebt ingevuld.

Als je dit al wel gedaan hebt, zorg er dan voor dat jouw creditcard zo snel mogelijk geblokkeerd wordt.


Nee nix ingevuld zag een Engels telefoon nummer heb het gewist dank voor reacties 


Ik heb net naar mijn idee met een KPN onderzoekje meegedaan dat er zo uitziet, maar ik ben bang dat ik erin getuind ben. Heb zelfs 1,50 verzendkosten overgemaakt.