Skip to main content

Ik ontving zojuist een mail van “ⲕpⲛ ⲕlaⲛteⲛserviⲥe” <transat@ms.transatmemberservice.com> In  de titel staat “hier is een geschenk voor onze gebruikers” (let ook op de gebruikte letters ⲕpⲛ ⲕlaⲛteⲛserviⲥe)

Ik vertrouw dit voor geen meter en ben verbaasd dat dit door het spamfilter heenkomt.

Commentaar?

Ik heb vanmorgen deze mail ontvangen.. Dit is toch gewoon fraude??

 


Hoi @Jessica vdg 
Dat is niet het rekeningnummer van KPN

Dus weggooien die mail


Is ook wel héél duidelijk dat dit fraude is!! 

Als je via Google zoekt op de naam “Rudy van Zwachten” dan kom je ook alléén in dit topic tegen. De naam komt verder (nog) niet voor op internet. KPN-Portaal?? Duits rekeningnummer?? domiciliëring kosten?? Kosten van 90,50?? 


Ik heb een mail van KPN gekregen met een achterstand betaling. Ik heb het idee dat het niet van KPN zelf afkomstig is omdat de bankrekening in de mail een Duits rekeningnummer is. Wat moet ik doen?

 


Melden op het forum  is voldoende, want deze mail is al bekend en het is ook wel héél duidelijk dat dit fraude is!! Je kunt daarnaast het mailtje doorsturen aan abuse@kpn.com

Als je via Google zoekt op de naam “Rudy van Zwachten” dan kom je ook alléén dit topic tegen. De naam komt verder (nog) niet voor op internet. KPN-Portaal?? Duits rekeningnummer?? domiciliëring kosten?? Kosten van 90,50?? 


Is ook wel héél duidelijk dat dit fraude is!! 

Als je via Google zoekt op de naam “Rudy van Zwachten” dan kom je ook alléén in dit forum tegen. De naam komt verder (nog) niet voor op internet. KPN-Portaal?? Duits rekeningnummer?? domiciliëring kosten?? Kosten van 90,50?? 

Hoe mensen het voor elkaar krijgen om dit serieus te nemen of om (bijna) te betalen is nogal verbijsterend.


Hallo @Jessica vdg , niet alleen weggooien maar ook melden bij de juiste KPN afdeling.

 


melden bij: abuse@kpn.com


Ja heel bijzonder. Maar helaas is dit soort mail nu wel weer een rage geworden. Ik krijg zelfs mail van de Rabobank terwijl ik ING heb. Ik denk dat vanwege de hectiek om corona virus, media geen aandacht meer heeft voor dit soort dingen. Dus die mensen slaan nu hun slag.


Ik weet niet hoe het met andere mail is, maar Gmail filtert dit soort berichten moeiteloos er tussenuit. Dit soort berichten komen zo vaak voor dat (vrijwel) iedereen toch wel beter zou moeten weten, maar er zijn toch nog steeds mensen die twijfelen. Net zoals veel mensen nog steeds niet doorhebben dat de bank nooit belt om een pincode op te vragen etc. 


 


Goedemorgen allemaal, we hebben jullie berichten even samengevoegd. 

Sinds eind vorige week gaat er weer veel phishing rond, helaas. Dit keer in de vorm van een pop-up met de kans om een toestel te winnen, een of ander onderzoek én via mail dat er een achterstallige factuur is die je moet betalen. We raden aan om hier niet op te klikken en de mail te verwijderen. Verder kan je op onze website van phishing kijken welke phishing bij ons bekend is en wat je kan doen als je er per ongeluk wel op hebt geklikt of hebt meegedaan.


Was bezig met in vullen kreeg een raar gevoel dus alles gewist 


 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

“Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft KPN geprobeerd het factuurbedrag van € 76,50 van uw abonnement te incasseren. Helaas is deze incasso geweigerd door de bank met foutmelding:

sISO MD01 - Machtiging is (nog) niet geregisteerd bij de bank van de debiteur]

Door het bedrag niet van uw rekening kon worden afgeschreven verzoeken wij u te handmatig te betalen.

Door het openstaande bedrag van € 76,50 over te maken naar: DE25100110012624741279 - KPN NL.

Opgelet: Het bedrag zal worden verhoogd met een buitengerechtelijke domiciliëring kosten van € 90,50 indien het niet voor 14 maart 2020 is voldaan. Wij willen u er ook op attenderen dat bij een achterstallige betaling van uw abonnement kan worden geblokkeerd.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groeten,

Rudy van Zwachten
KPN-Portaal”


Dat is inderdaad phishing zie Phishing mail of pop-up

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Zo 1 heb ik ook gehad,zie onder,wat vreemd is want er stond genoeg geld op mijn rekening.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

 

--


Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft KPN geprobeerd het factuurbedrag van € 76,50 van uw abonnement te incasseren. Helaas is deze incasso geweigerd door de bank met foutmelding:

sISO MD01 - Machtiging is (nog) niet geregisteerd bij de bank van de debiteur]

Door het bedrag niet van uw rekening kon worden afgeschreven verzoeken wij u te handmatig te betalen.

Door het openstaande bedrag van € 76,50 over te maken naar: DE25100110012624741279 - KPN NL.

Opgelet: Het bedrag zal worden verhoogd met een buitengerechtelijke domiciliëring kosten van € 90,50 indien het niet voor 14 maart 2020 is voldaan. Wij willen u er ook op attenderen dat bij een achterstallige betaling van uw abonnement kan worden geblokkeerd.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groeten,

Rudy van Zwachten
KPN-Portaal


Kijk uit dit is niet KPN dit zijn oplichter die met zon mail geld van u wilt aftroggelen ....kreeg deze mail gisteren .


 


Op jouw mijn KPN kun je precies zien welke rekeningen betaald moeten worden. Gewoon dat in de gaten houden.


Hoi @Franny Carnas 
Dit is een bekende phishing mail
Niet betalen gewoon weggooien.
Het banknummer is ook niet van KPN


Oud nieuws. Staat al diverse malen op het forum.

Is ook wel héél duidelijk dat dit fraude is!! 

Als je via Google zoekt op de naam “Rudy van Zwachten” dan kom je ook alléén in dit topic tegen. De naam komt verder (nog) niet voor op internet. KPN-Portaal?? Duits rekeningnummer?? domiciliëring kosten?? Kosten van 90,50?? 


Zoals je kunt zien aan onze reacties is jouw wantrouwen @Franny Carnas meer dan gerechtvaardigd. Goed dat je deze melding doet en ervoor waarschuwde.


Ja idd ik zag het ook op FB , ik had het maar even gemeld omdat ik zelf dit mailtje gisteren binnen kreeg in mijn mail . Dus ze zijn weer actief ...een gewaarschuwd mens telt voor twee. 

😎🙄


Beste kpn. Ik vertrouw deze link niet. Of had ik echt gewonnen?2🥳


@relaxcation nee helaas.. dat is gewoon spam :neutral_face: