Skip to main content
Beantwoord

Planet e-mail overzetten naar andere KPN-klant

• 31 januari 2025
  • 7 reacties
  • 53 keer bekeken

Mijn dochter is inmiddels zelf klant bij KPN geworden. Zij wil haar Planet e-mailaccount overzetten van mijn KPN klantaccount naar die van haar. Kan dat? Hoe pak ik dat aan?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@John Roos de snelste manier is even bellen, dan kan het meteen geregeld worden via 0800 0402.

Zelf kun je het ook doen, is wat omslachtiger.

Het account van je dochter bij jezelf verwijderen, dan komt het account in een wachtstand te staan en dan alsnog KPN bellen om het account weer vrije te geven zodat je dochter het aan haar KPN ID kan koppelen.

Zorg er in beide gevallen voor dat belangrijke mail opgeslagen is op een eigen medium en/of uitgeprint, want je begint weer met een leeg account op het andere KPN ID van je dochter.

Succes.

Bekijk origineel

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7924 reacties
  • Antwoord
  • 31 januari 2025

Beste ​@John Roos de snelste manier is even bellen, dan kan het meteen geregeld worden via 0800 0402.

Zelf kun je het ook doen, is wat omslachtiger.

Het account van je dochter bij jezelf verwijderen, dan komt het account in een wachtstand te staan en dan alsnog KPN bellen om het account weer vrije te geven zodat je dochter het aan haar KPN ID kan koppelen.

Zorg er in beide gevallen voor dat belangrijke mail opgeslagen is op een eigen medium en/of uitgeprint, want je begint weer met een leeg account op het andere KPN ID van je dochter.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 31 januari 2025

Hi Jan,

Dank je voor je reactie. Ik ga 0800-0402 bellen, dat lijkt me veiliger :-).

Groet, John

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 31 januari 2025

Hi Jan,

Het overzetten met hulp van 0800-0402 ging moeiteloos! Dank voor de tip. Groet, John

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7924 reacties
  • 31 januari 2025

Beste ​@John Roos fijn om te lezen dat wat je wilde gelukt is en graag gedaan uiteraard.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7366 reacties
  • 1 februari 2025

Hi ​@John Roos! Fijn dat het inmiddels gelukt is. 😄 Nog wel even wat extra info voor eventuele toekomstige meelezers (met dank aan moderator Erik): 

JanD schreef:

Als het een alias is en die wordt verhangen of verwijderd/opnieuw aangemaakt, dan gaat mail verloren in de zin dat die bij de overkoepelende mailbox van jou blijft John. Als het een eigen e-mail account is, dan gaat die met mail en al over als hij door ons (KPN) verplaatst wordt. 

Maak gerust weer een topic aan hier als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt. 😄 En super dat je hem al de goede kant op had gewezen ​@JanD!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 2 februari 2025

Hi Sanne,

De verhuizing was inderdaad van een eigen mail-adres, dus niet van een alias. Het overzetten is prima gegaan, voor zover we nu vast kunnen stellen zijn er geen mails verloren gegaan.

Hartelijke groet, John Roos (gepensioneerd KPN-er (van 1977 tot eind 2023))

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7366 reacties
  • 5 februari 2025

Ah een gepensioneerd collega ook nog! 😁 Wat leuk! Heel fijn dat het gelukt is. Dank voor het laten weten. 😄

Reageer