Skip to main content

Na vele jaren KPN/Planet stapte ik in 2015 over naar een andere provider omdat KPN toen geen glasvezel bood.

Ik mis nog altijd mijn planet e-mailadres en zou best weer naar KPN willen overstappen als een Planet e-mailadres mogelijk zou zijn. Maar dat zie ik niet als optie.

Biedt KPN die mogelijkheid om een Planet.nl e-mailaccount te gebruiken?

Als u nu de overstap maakt, krijgt u een ...@kpnmail.nl adres erbij. Wat is de reden dat u precies @planet wil hebben als email?


Hallo @peter van den berg

Het is bij KPN alleen mogelijk om een e-mailaccount met @kpnmail.nl aan te maken. Maar onder elk account  kunnen max. 10 e-mailaliassen worden aangemaakt. Die laatste kunnen ook @planet.nl adressen zijn.

Er is natuurlijk één voorwaarde, 'jouw’ planet adres moet nog vrij zijn. Na zoveel jaar kan iemand anders dit adres ondertussen gekozen hebben.


@Jeroen Ruiter Ik vind de naam @planet.nl mooi. Heb geen behoefte met mijn e-mailadres reclame te maken. Nu bij de huidige provider gebruik ik dan ook geen mailbox (maar in plaats daarvan live.nl).

@RBxx Dank voor je informatie. Een planet adres als alias is dan inderdaad een goede oplossing. Ik neem aan dat de ontvanger van mijn mail dan het Planet.nl e-mailadres ziet als ik gebruik maak van de alias?


Ik snap wat u bedoeld. Psychologisch en daar heb soms ook last van. :wink:

Zo zijn Hotmail en Outlook allebei van Microsoft. alleen klinkt Outlook wat zakelijker.


Hallo @peter van den berg 

Ik neem aan dat de ontvanger van mijn mail dan het Planet.nl e-mailadres ziet als ik gebruik maak van de alias?

Jazeker, alleen even in jouw e-mailprogramma en/of Webmail dit alias als ‘verzendadres’ instellen.


@RBxx Hartelijk dank voor deze info. Ik ga dan overstappen.


Ik heb nu KPN als provider maar zie nergens de mogelijkheid om een planet e-mailadres aan te maken ondereen kpnmailaccount. Of kijk ik niet goed?


Hallo @peter van den berg , het is inderdaad een beetje verstopt.

Ga naar https://email.kpn.com (KPN mail settings) en log in met jouw KPN ID

Dan zie je een overzicht van jouw e-mailaccounts. Hier kan je ook een nieuw account aanmaken. Zoals eerder gezegd kan dat alleen een kpnmail.nl adres zijn.

Kies een account uit de lijst. Maak vervolgens een alias aan (via het plusje rechtsonder). Laat je niet van de wijs brengen door kpnmail.nl wat standaard ‘ingevuld’ is.

Typ gewoon het hele adres incl. @planet.nl dan verdwijnt kpnmail.nl vanzelf.

 


Perfect. Is gelukt! Dankje Ruud!

fijne feestdagen en hartelijke groet, peter