Skip to main content

hallo,

 

Wij willen onze planet.nl wachtwoord wijzigen (originele wachtwoord vergeten). We kunnen niet zien waar we dat moeten doen. We hebben een KPN ID, maar die lijkt niet gekoppeld te zijn aan het plant email adres.

Je zit op de goede weg! Je hebt inderdaad een KPN ID nodig, waarmee je moet inloggen op MijnKPN. Ben je eenmaal ingelogd dan ga je naar producten > thuis > informatie en instellingen. Hier kan je het e-mailadres waarschijnlijk vinden, al dan niet onder een ander hoofd e-mailaccount (van bijv. @kpnmail.nl). 

Of, wijzig het met je klantnummer:

ik heb de stappen als boven gezet. Ik kan dan alleen ww van het naam@kpnmail.nl adres wijzigen. Als kan dat account toevoegen in outlook bv.Maar ik wil het ww van het naam@planet.nl adres wijzigen. Daar loop ik vast.

graag hulp

Hoi @Jostheboss01, welkom op het forum en dank voor het alvast invullen van je profiel. Ik heb het Planetadres wel teruggevonden, dit is een alias van een ander Planet adres (dat adres is gebruikersnaam-van-de-oude-computer@planet.nl). Alleen dit  abonnement zweeft. Wat wil zeggen dat hij geen klantnummer heeft, dus kan hij ook niet gekoppeld worden aan een MijnKPN. Dat maakt het ook voor ons lastig (wellicht zelfs onmogelijk) om het wachtwoord te wijzigen.

Wat ik kan doen is het mailadres hangen onder het klantnummer wat je nu hebt (die in je profiel). Op die manier is het adres weer volledig te gebruiken en beheren. Hierbij is het wel belangrijk om te realiseren dat alleen het mailadres verhuist., E-mails naar dat adres die niet al in een mailprogramma zijn opgeslagen zijn daarna niet meer te bereiken en komen te vervallen. 

Als dit je wat lijkt, laat het even weten. Dan stuur ik je een privébericht met meer info en hoe we dit dan precies doen. Dat gaat via privébericht zodat ik gewoon de mailadressen voluit kan noemen en alles goed duidelijk is. Dan kun je daarna besluiten wat je wilt doen.


Erik, dank voor je antwoord. Ik heb nog een klantnummer van het planet account. Ik heb dat toegevoegd aan mijn profiel. Als het daarmee niet is op te lossen dat voel ik wel voor jouw oplossing. Ik kan de email van de oude computer  (outlook) exporteren en importen op de nieuwe computer. De nieuw email komt dan verder door op de nieuwe.

Ik hoor graag van je.


Ah, maar in dat geval kun je het zelf oplossen 🙂 Ik heb nog even op klantnummer gezocht en inderdaad, die is gewoon gekoppeld aan het mailabonnement. Het blijkt dat het systeem dat we hiervoor gebruiken het klantnummer niet altijd weergeeft als we zoeken op e-mailadres. Vandaar dat ik dacht dat het om een zwevend abonnement ging. Maar in dat geval kun je hem gewoon koppelen aan je MijnKPN. Ga daar naar het tabblad Producten, daar zit de koppeloptie. Kies voor vaste diensten en zoek in de tekst het stukje over het koppelen van een e-mailabonnement. Daar zit dan een linkje om extra velden zichtbaar te maken. Vul daar het klantnummer in.

 

Als het eenmaal gekoppeld is, dan kun je met je KPN ID inloggen op email.kpn.com. Daar kun je dan het mailaccount selecteren en een nieuw wachtwoord instellen. Je hoeft daar dan het oude wachtwoord niet meer voor te weten.