Skip to main content

Alle mail van Planet dient doorgestuurd te worden naar Gmail. Dat werkt prima.

Echter de mailtjes van potentiƫle kopers op Marktplaats komen niet door.

De mails welke direct van Marktplaats komen worden wel doorgestuurd.

Hoe heb je dat ingesteld @PCVBĀ ?

Via automatisch doorsturen of een filterregel in Webmail of haal je het op vanuit Gmail?


Kun je op marktplaats je emailadres niet beter gewoon wijzigen naar je gmail adres?Ā 


Vraag me niet hoe e.e.a. is ingesteld. Ik ben een digibeet van 73 jaar.:grin:


Heeft iemand dit voor je geregeld dan? Kan je die niet om hulp vragen?
Voor ons wordt het lastig, we kunnen alleen afgaan op wat jij ons kan vertellen.


Heeft een vrijwilliger van Seniorweb gedaan. Heeft al geruime tijd goed gewerkt en plotseling was het afgelopen. Zal Seniorweb nog eens benaderen. Bedankt in ieder geval.


@PCVBĀ 

Dan denk ik dat GMail opeens heeft besloten dat email van potentiƫle kopers van Marktplaats spam/ongewenste email is.

Ā 

Vertel die vrijwilliger het volgende:

Gebruik dan gewoon alleen jouw Planet emailadres om emailĀ ontvangen en laat GMail niet langer email ophalen van jouw Planet emailadres. En gebruik IMAP in jouw emailprogramma. Op die manier kun je ook zien wat er in de map met spam/ongewenste email staat.


Hoi @PCVB, welkom bij ons op het forum. Zoals je het beschrijft klinkt het inderdaad als een omslachtige constructie, de opties die Nick en Willy noemen maken het makkelijker voor je vermoed ik. Hopelijk kan degene van Seniorweb helpen om het op die manier in te stellenĀ :slight_smile: