Skip to main content

Hi Erik, 

ik heb het zelfde probleem (ik wil het wachtwoord van mijn planet account wijzigen). Het klantnummer van mijn planet account heb ik ook nog, maar ik kan de uitleg over het koppelen van dat klantnummer aan mijn  KPN ID niet vinden. Deze chat is al 2 jaar oud, dus wellicht is er het een en ander veranderd. Kan je mij verder helpen aub ?

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Hey @MarcvdL, welkom! Ik heb je bericht afgesplitst omdat het topic waarin je reageerde inderdaad al best oud was. Hier de stappen om een e-mail only abonnement te koppelen in de webversie van de MijnKPN.

  1. Log in op je MijnKPN met je KPN ID
  2. Klik bovenin op Producten 
  3. Klik rechts op Product toevoegen
  4. Kies voor Thuis
  5. Kies bij de vraag of je thuis bent voor ‘Nee’
  6. Vul vervolgens de gevraagde gegevens in en klik op abonnement koppelen.

 

Daarna is het abonnement gekoppeld en kun je via email.kpn.com inloggen met je KPN ID om de instellingen per mailadres aan te passen.


Hi Erik,  dank voor je reactie.

Ik heb de stappen uitgevoerd, maar ik loop vast bij het klantnummer. Als ik het klantnummer van planet invul dan krijg ik de medling dat de gegevens niet goed zijn ingevuld. Dit nummer is 7 cijfers lang. Als ik het aanvul met voorloop nullen, dan wordt het niet herkent als klantnummer. Voor de zekerheid heb ik ook nog het klantnummer van KPN (zoals bij mijn huidige bankafschriften staat) invul, dan gebeurd er verder niets en kom ik weer in het product overzicht scherm terecht.  


Ik denk dat u het verkeerde nummer heeft. Het hoort 10 tekens lang te zijn. Bij mij begint het met 1 nul. Waar haalt u het nummer vandaan? Komt het overeen met het nummer wat bij de omschrijving van de bankafschrijvingen staat?

Daar staat bij mij bijvoorbeeld:

 

KPN B.V.
Factuur 28-11-2022 incl. 11,27 BTW, klantnummer 0*********, kpn.com/thuisfactuur.
€ 64,95
 

Hi Nick,

het KPN klantnummer heb ik gebruikt, dit is het juiste nummer, maar doet dus niets. Wat eigenlijk ook logisch is, want dit contract is prima geregeld.

Het gaat er namelijk om dat ik het planet.nl contract/kalntnummer toevoeg als extra product, zodat ik het wachtwoord van mijn planet.nl mailadres kan beheren en aanpassen. Het klantnummer van planet.nl is dus maar 7  cijfers lang.

Ps. ik begreep dat het planet.nl mailadres als sim-only contract bekend is binnen KPN en dat dit sim-only contract aan het bestaande KPNID moet word gekoppeld

 


Een sim-only abonnement is een mobiel abonnement. Daar zit nooit email bij. Dat kan niet.

Email zit alleen bij thuis abonnementen. Of is eventueel een email-only abonnement. Heeft u een thuisabonnement? 


Ik heb zeker een thuis abbonement: Internet, TV, vast bellen, daarnaast 4 mobiele nummers.

Het enige wat ik wil is dat ik het wachtwoord van mijn planet.nl email adres kan beheren/aanpassen.

Dat kan ik nu niet. (Ik kan wel mijn email adres van mijn kpnmail.nl beheren, maar dat is de vraag niet).

Volgens jouw collega en eerdere berichten op het fourm moet ik daarvoor mijn oude planet.nl klantnummer toevoegen bij mijn huidige kpn contract/producten.   


Hangt dat planet adres niet gewoon als alias onder het kpn mail adres?

Bent u in het verleden ooit eens over gestapt naar een andere provider en toen later weer terug bij KPN gekomen? 


Het planet adres hangt niet als alias onder het kpn mail adres

Ik heb dit mailadres al sinds eind jaren '90. Planet is daarna overgenomen door KPN en ik heb altijd mijn planet mail adres gehouden. Daarnaast neem ik dus ook andere diensten af van KPN. (en ben ik ook KPN medewerker :-; ). 


@MarcvdL 

Heb je meerdere planet accounts ? Want bij Planet heb je een apart contractnummer voor elk account en moet je elk account apart koppelen.

Het zou toch met het Planet contract nummer moeten lukken. En dat is toch een ander nummer dan van het KPN abonnement.

Je kunt ook jouw planet emailadres(sen) laten overzetten naar jouw KPN abonnement en dan het planet account opheffen. Je kunt dan dat/die planet emailadres(sen) aan jouw bestaande KPN account  hangen of aan een nieuw KPN account (kan alleen nog met …..@kpnmail.nl) (laten) hangen.

Dat laten overzetten kan via de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) of via dit forum.


Hi Willy,

 

Ik heb maar 1 planet account.

Bij dat account heb ik een klantnummer dat uit 7 cijfers bestaat. Is dat wat anders dan een contractnummer ?

Voor mij maakt het overigens niet uit hoe we dit omzetten , als ik mij  planet emailadres maar kan blijven gebruiken.

Dank alvast voor je hulp.


Ik heb dit mailadres al sinds eind jaren '90. 

Ja, dat heb ik ook. En als ik inlog op http://email.kpn.com, dan zie ik daar gewoon alle emailadressen. 


Hi Nick, ik zie het planet.nl mail adres dus niet, enkel het kpnmail.nl mail adres. Daarom ben ik de vraag in dit forum gaan stellen. Ik zag in het forum dat er meer mensen zijn met dit probleem en dat het opgelost kan worden door het planet account/klantnummer/contract (of hoe je het ook proces noemt) toe te voegen aan het KPNID onder producten. En daar loop ik dus vast. 


@MarcvdL 

Je bent toch niet verhuisd in de periode dat je dit emailadres hebt ?

Vul bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” jouw klantnummer en het planet emailadres en als je verhuisd bent ook jouw vorige adres). Misschien is een moderator in staat om te zien wat er aan de hand is. Ik weet dat er gevallen zijn waarbij het veel moeite kost om de juiste gegevens boven water tew halen en jouw situatie zou één van die situaties kunnen zijn.


Ik woon al 31 jaar op hetzelfde adres. Een aantal hardn geleden heb ik wel glasvezel gekregen. Toen kreeg ik mijn kpnmail email adres, maar kon ik na overleg toch mijn planet mail adres houden.

Kan je daar wat mee ? 


@MarcvdL, wil je jouw forumprofiel eens invullen met je NAW gegevens, plus het planet adres & klantnummer waar het om gaat (die mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’). Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik het hier verder na waarom het niet wil.


Thanks Erik. Ik heb de gegevens ingevuld.


Dank je, @MarcvdL. Ik zie hier dat je voor het koppelen dan het verkeerde klantnummer gebruikt. Je geeft aan een 7-cijferig nummer te gebruiken. Maar je Planet e-mail only abonnement heeft een ander, 10-cijferig, klantnummer. Ik heb deze in je forumprofiel gezet bij de persoonlijke opmerkingen. Als je het koppelen nog een keer doet met dat klantnummer moet het lukken :)


Hi Erik, het is gelukt om het planet klantnummer toe te voegen en vervolgens het wachtwoord van hetbplanet mail adres aan te passen. Dank voor de ondersteuning. Groet, Marc


@MarcvdL

Begrijp ik het goed dat je nu 2 KPN abonnementen hebt ? Een glasvezel en een “email only” abonnement  ?

Zo ja, dan kun je het volgende doen:

1)) dat "planet” emailadres laten verplaatsen naar jouw glasvezel abonnement. Dan wordt dat "planet” adres of verplaatst naar een NIEUW emailaccount (aan jouw glasvezel abonnement) of als een alias aan jouw huidige ….@kpnmail.nl account gehangen.

2)) laat het planet “email only” abonnement opheffen. Scheelt weer in de kosten.

Vermeld bij “Opmerkingen” de naam van het "planet” emailaccount/-adres + klantnummer. Maak ook goed duidelijk naar welk abonnement + klantnummer + naam emailaccount dat adres verplaatst moet worden. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator kan dat emailadres verplaatsen.

Of als je grote haast hebt kan het ook via de KPN klantenservice ( tel. 0800 - 0402 ).