Skip to main content

Ook ik heb een vraag hierover.

Bij het installeren van de nieuwe laptop van mijn moeder wilde ik daar ook haar planet mail opzetten.  Maar wat ik ook probeerde , steeds een foutmelding.  Ww aangepast, maar nog steeds niets. Nu ben ik niet zo van het opgeven maar ik heb alles in de war.  Zelfs op de oude laptop komt niets meer binnen.

 

Wat kan ik nu doen om het te herstellen? 

Alles komt op dit adres binnen.  Behalve de mail van KPN... die komen op haar hotmail.

 

Met vriendelijke groet, 

Renate

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hallo @Renate1972, welkom bij ons op het forum. Goed dat je je moeder hierbij helpt. Wat voor foutmelding krijgen jullie precies in beeld? Je hebt daarna het wachtwoord aangepast begrijp ik, was het een melding daarover? En wat voor melding kwam daarna?

Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als jullie proberen in te loggen in de Webmail, wat is de melding dan? Daar hoef je alleen de gebruikersnaam en het wachtwoord in te vullen, als je daar kunt inloggen weet je zeker dat het wachtwoord juist is en kan een andere instelling in het mailprogramma de oorzaak zijn. Op onze site hebben we een overzicht van verschillende mailprogramma's waarbij je stap voor stap wordt geholpen bij het instellen: E-mail instellen.


Bedankt voor je reactie.

Ik heb in de webmail  proberen in te loggen.  Maar daar herkend hij het adres of wachtwoord niet . Zowel het oude als het nieuwe. 

Dus daar gaat het fout denk ik. De mail heb ik stapsgewijs ingesteld. Volgens de site alle instellingen erin gezet. 

Ik heb  me aangemeld met de app, daarna kreeg ik wel een melding van ..... losgekoppeld? 

Ergens ben ik de mist ingegaan. De eerste melding was overigens dat de inlog gegevens verouderd waren?  Meen ik mij te herinneren.  

Groet Renate 


@Renate1972 :

Hoeveel tekens heeft dat wachtwoord ? Is dat 8 of 9 tekens ? Want de KPN eis is "minstens 10 tekens". Lukt het met 10 tekens wel om in te loggen ?

Maak een nieuw account aan in jouw emailprogramma dat naar hetzelfde planet email-account wijst. Lukt het dan wel om email op te halen ?

Als de email van de KPN wel op de Hotmail binnenkomt dan moet je het wachtwoord + gebruikersnaam die bij Hotmail wel werken gebruiken. Want Hotmail krijgt dan wel toegang tot het Planet account.


Het kan zijn dat het Planet adres een alias is onder een ander e-mailadres, waardoor dat andere e-mailadres de gebruikersnaam is die gebruikt moeten worden. Als je jouw forumprofiel volledig invult met de gegevens van jouw moeder, met het bewuste e-mailadres en de laatste 3 cijfers van de IBAN bij "Persoonlijke opmerkingen”, kan ik voor je kijken wat de juiste gebruikersnaam is.

Dit kan je ook zelf zien, als je het wachtwoord wijzigt in MijnKPN zie je ook waar het e-mailadres bij hoort.


Het is ondertussen gelukt. Mijn neefje heeft 2 avonden met de KPN aan de telefoon gehangen.  Blijkt dat ipv het emailadres in te voeren moesten ze gebruikersnaam gebruiken. Waarschijnlijk omdat het verouderd was.  Gelukkig werkt alles nu naar behoren. 

 

Bedankt voor het meedenken en de tips.

 

Met vriendelijke groet, 

Renate


Dat is goed om te lezen @Renate1972, fijn dat het gelukt is samen met je neefje. Graag gedaan en als we nog iets anders voor jullie kunnen doen weet je ons te vinden.