Skip to main content

Ontvangen
IMAP (beveiligd):

  • Server: imap.kpnmail.nl
  • SSL: aanvinken
  • Poort: SSL/TLS poort 993
  • Gebruikersnaam: Volledige KPN e-mailadres
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord

Verzenden
Authenticated (voor mobiele en vaste aansluitingen):

  • Server: mail.kpnmail.nl
  • SSL: TLS aanvinken 
  • Poort: SSL/TLS poort 587
  • Gebruikersnaam: Volledige KPN e-mailadres
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord

Ik loop hier nu ook tegenaan. Ik heb een Macbook met Bigsur 11. Ik maak gebruik van een planet mailadres maar de bovenstaande instellingen worden niet geaccepteerd. 

Alleen het pop account werkt maar ik wil natuurlijk met IMAP werken, net zoals op de iPhone en de iPad. 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @DvdL, welkom hier.

Ik neem aan dat je de mail gewoon wilt instellen op Applemail? Je gebruikt wel de juiste instellingen, dus daar zit het niet in. Krijg je nog iets van een foutmelding bij het instellen of dergelijke?


Jazeker, ik krijg een melding dat de namen ban de netwerken niet overeenkomen. Wat ik verder zie is dat Apple het account direct als een pop account ziet. Het account valt daarop ook niet aan te passen omdat ik dan direct de foutmelding ontvang.


Er is ook geen mogelijkheid om vanaf scratch het account handmatig in te stellen. Ik

moet mailadres en wachtwoord invoeren daarna   Kan ik ermee werken als pop account en dat account wordt dan automatisch geconfigureerd . Handmatig omzetten lukt niet. 


Wat gek dan. Ik durf ook verder niet te zeggen hoe dat zit. Ik ben geen Apple expert helaas. Hopelijk komt er nog iemand die het wel weet. Of anders even bij Apple navragen of Tweakers.