Skip to main content

Ik heb sinds woensdag 25 Mei geen verbinding meer met de planet.nl server. Ik woon in het buitenland en kan geen mails meer ontvangen en verzenden. Heb KPN gebeld maar 3 uur in de wacht gestaan zonder resultaat . Kan iemand dit probleem oplossen?

Gewoon kpnmail.nl gebruiken.

U heeft een email-only abonnement lopen bij KPN? Waar u maandelijks â‚Ĵ 7,50 voor betaald? 


Ja dat klopt. Werkt al 5 jaar goed zonder problemen. weet U waarom nu opeens niet meer zonder aankondiging of bericht van KPN?


Ja dat klopt. Werkt al 5 jaar goed zonder problemen. weet U waarom nu opeens niet meer zonder aankondiging of bericht van KPN?

Omdat KPN misschien wat veranderd heeft. Het is al jaren de bedoeling dat iedereen gewoon kpnmail.nl gebruikt.

Voor de duidelijkheid: het emailadres zou uiteraard wel nog gewoon morten werken. Probeer eens om via de webmail in te loggen:

http://webmail.kpnmail.nl

Lukt dat?


Ik heb sinds woensdag 25 Mei geen verbinding meer met de planet.nl server. Ik woon in het buitenland en kan geen mails meer ontvangen en verzenden. Heb KPN gebeld maar 3 uur in de wacht gestaan zonder resultaat . Kan iemand dit probleem oplossen?

Hier geen problemen met de planet.nl-server.

Piet.


Hoi @Planet.nl server uitgeschakeld, welkom op het forum. Dat het zomaar niet meer werkt is lastig. Heb je het inloggen op de Webmail, wat Nick al noemt, al kunnen proberen? Wat gebeurt daar?

Heb je de mailservers van kpnmail.nl ook al ingesteld om te kijken hoe dat werkt? Kan je ons meer vertellen?


Ik heb alle mail servers op kpnmail.nl  ingesteld. 3 jaar geleden is de gebruikers naam en het onderliggende email adres ook al omgesteld door kpn op @kpnmail.nl maar ik kon nog steeds zenden naar planet.nl. Werkt na het invullen van de juiste kpnmail.nl instellingen nog steeds niet 


Dat is gek @Planet.nl server uitgeschakeld, zou je dan de nadere gestelde vragen ook kunnen beantwoorden?

Hoi @Planet.nl server uitgeschakeld, welkom op het forum. Dat het zomaar niet meer werkt is lastig. Heb je het inloggen op de Webmail, wat Nick al noemt, al kunnen proberen? Wat gebeurt daar?

 


Ja dat heb ik ook geprobeerd. Krijg dezelfde melding als op alle andere computers waar niets veranderd is; gebruikersnaam of paswoord niet bekend.. heb onder mijn inlog gegevens ook geprobeerd in te loggen bij webmail. Zelfde melding van gebruikersnaam of paswoord niet correct?


Als u niet in kunt loggen op de webmail, dan zult u het wachtwoord opnieuw in moeten stellen.

Kunt u hier op inloggen? 

http://email.kpn.com


Als je de melding krijgt dat de inloggegevens niet juist zijn lijkt het herstellen van het wachtwoord mij ook de beste volgende stap. Met de link die Nick noemt kan je dit doen, de inloggegevens daar zijn de gegevens die je ook gebruikt voor MijnKPN. Dat zijn andere gegevens dan voor het e-mailadres.