Skip to main content

Plotseling zijn emails verdwenen van voor 10 september uit mij twee xs4all mailboxen

 

Hoi @HARdB, welkom hier. 

Waar zie je dat de mails zijn verdwenen? In jouw e-mail cliënt? Of op de webmail? Of staan ze nog wel op de webmail?

Zeker weten heb je ze niet verwijderd. Niets ingesteld dat ze verwijderd worden na bepaalde tijd?


de mails zijn verdwenen uit mijn KPN/xs4all mailbox. De verzonden mails zijn er nog wel.  Dus er is echt iest mis gegaan. 

 


nu blijkt dat mails die zeker zijn verzonden niet aankomen. Ik heb genoeg van KPN mail. xs4all werkte tientallen jaren perfect en sinds de overgang naar KPN heb ik de raarste problemen.

 


@HARdB 

Stuur eens een email naar jouzelf. Komt die wel over ?

Misschien heeft iemand jouw accounts gehackt. Verander daarom eens alle wachtwoorden.

Het volgende helpt niet om jouw emails terug te krijgen maar dit is wel een manier om dit probleem in de toekomst te voorkomen. Maak een extra account aan dat met POP werkt en dat naar die XS4all zorg er dan wel voor dat je de optie “verwijder van server” (hoe die optie bij jou ???) niet aanvinkt. Dit heb ik ook gedaan in mijn emailprogramma, hoewel ik nog nooit problemen heb gehad met de KPN email.


Maar in de webmail? of in jouw e-mail cliënt? Dat is wel een verschil. 

En de mails die niet verstuurd zijn, staan die nog in de postvak UIT of krijg je een bouncemail? Want dan staat daar de reden in dat ze niet verzonden zijn. 

Heb je de wachtwoorden voor de zekerheid veranderd? 


ik heb twee xs4all mail adressen en ik heb recent mijn passwords veranderd.  Als in inlog via  webmail.xs4all.nl zie ik de inboxen en de uitboxen en al die beginnen na 10/9 terwijl ik heel veel mails daarvoor had.  Ik heb geen onverzonden mails in postvak UIT staan. De hacker moet dus twee wachtwoorden achterhaald hebben. Ik zal voor alle zekerheid de wachtwoorden nog een keer veranderen. Opverigens functioneert alles nu goed. Ik wacht verder maar even af.  De voorvallen maken mij onzeker. De overgang naar KPN verliep voor mij niet vlekkeloos. Jammer dat xs4all er niet meer is. En mijn spaarbankboekje van de Zilvervloot die ik liet afstempelen bij een postkantoor is ook allang weg. Gelukkig PN Koninklijk. Dat is weer mee genomen.


Ik snap dat je baalt van de verdwenen mails. Of het gehackt is weet ik niet, maar de mails kunnen niet zomaar verdwijnen, wij kunnen dat niet. Alleen hoe is het wel gekomen, ik kan het niet verklaren. 

Wel fijn om te lezen dat het nu weer werkt zoals verwacht. Mocht dat veranderen, laat het dan weten. 


Beste Bart, ik wacht rustig af. Ik sluit bij deze de discussie.  Dank voor je reactie.

 


Mocht je nog andere vragen krijgen, laat het ons dan weten. 


Ook ik heb net hetzelfde probleem ervaren. Zowel in mijn inbox als in de webmail zijn heel veel mailtjes verdwenen. Ik snap er helemaal niks meer van… Echt balen hoor Ik dacht ook aan gehackt