Skip to main content

Vandaag rond 19.00 opende ik mijn outlookapp op mijn telefoon (wat ik zo 10x per dag doe) en zag ineens al mijn email verdwijnen.

Mijn outlook app is ingesteld met Imap.

Toen ik inlogde op mijn KPN webmail zag ik dat ook al mijn email in mijn inbox was verdwenen.

Inmiddels KPN gebeld en een backoffice ticket aangemaakt, maar ben enorm benieuwd of iemand dit heeft meegemaakt en of de emails terug te halen zijn. Mijn halve leven staat in die emails…..

Je moet ook niet vertrouwen op de opslag in 'the cloud' en opslaan/printen binnen je eigen apparatuur.

 


Dank JanD, daar heb ik wat aan 🙃


had je al gekeken in de map Verwijderde Items?


Je moet ook niet vertrouwen op de opslag in 'the cloud' en opslaan/printen binnen je eigen apparatuur.

 

Nou Jan, je moet dan niet vertrouwen op de opslag van KPN, het zou gewoon te vertrouwen moeten zijn.

Er worden back-ups gemaakt, alles word dubbel uitgevoerd, zou dus even een kleine strubbeling in kunnen zitten maar het mag niet verdwijnen zonder handeling of verkeerde instelling van de gebruiker.

 


@Edith Konings 

Had je misschien heel veel emails opgeslagen / bewaard op de KPN emailserver ? Meer dan 15 GB aan emails ? Of nog meer ? Want als je teveel emails wil bewaren dan gaan sommige emailprogrammas “gekke dingen doen".

In dit geval is het aan te raden om bijv. op jouw laptop een email account aan te maken dat met POP werkt. Dat POP account moet je dan ook instellen dat het de emails op de KPN server laat staan. Op die manier zorg je ervoor dat je op jouw laptop een kopie hebt staan van al jouw emails.


Ik zou vooral rustig afwachten en niet teveel experimenteren. Cloudopslag is soms zo ingericht dat de backup na storing pas na uren weer teruggezet is.

Ga maar na, een groep klanten, paar honderd Terabyte, dubbel uitvoeren is prijzig én een hoger liggende storing kan nog steeds beide versies wissen.

Kritieke zaken (automatisch) forwarden naar een ander adres bij een andere organisatie is waarschijnlijk de beste en handigste backup. Alles op je laptop of NAS binnenhalen kan ook, maar bij het vervangen van apparatuur vergeet je dat weer en ben je terug bij af.

 


had je al gekeken in de map Verwijderde Items?

Zeker emiel, daar kon ik er een paar vinden maar niet verder dan een week. Het gekke is dat ik geen enkele actie heb uitgevoerd.


Hoi @Edith Konings en welkom op ons forum.

Schrikken dat je mail ineens verdwenen is! Zoals je ziet hebben we verschillende behulpzame gebruikers hier, fijn dat er al met je mee gedacht is. Een back-up maken is inderdaad verstandig, zeker als het om belangrijke mails gaat. Maar ja, daar heb je op dit moment weinig aan. Goed dat er ook een ticket voor je aangemaakt is. Deze worden meestal binnen een paar werkdagen opgepakt. Heb je daar inmiddels iets over gehoord? Hoe staat het er nu voor?


Hi Alexandra, ben vanmiddag gebeld. Helaas gemist omdat ik zelf in overleg zat. Hoop dat ik morgen weer gebeld wordt 🙂


@Edith Konings Dat zal je altijd net zien natuurlijk 🙂 Ze proberen het inderdaad meestal de volgende dag opnieuw, dus ik hoop dat 't intussen is gelukt. Als je vragen hebt, laat het gerust weten.


Helaas ben ik nog niet teruggebeld. Heb zelf gisteren contact gezocht, het ticket staat nog steeds open maar geen statusupdate. Ik zit boven op mijn telefoon want ik ben erg benieuwd wat ze gevonden hebben😊


@Edith Konings Ik hoop dat je intussen teruggebeld bent! Zo niet, vul dan je forumprofiel zo volledig mogelijk in en geef me hier een seintje. Dan kan ik de status voor je nakijken.


@Edith Konings 

Nog een laatste tip: je moet gewoon regelmatig alle onbelangrijke emails verwijderen.