Skip to main content
Vraag

POP KPN mailserver geblokkeerd na update van Nordvpn

• March 28, 2025
  • 7 reacties
  • 63 keer bekeken

gebruik thunderbird en pop mailserver kpn al jaren icm nordvpn

kortgeleden geblokkeerd tgv instellingen threat protection pro en door kpn medewerker op afstand uitgezet en alles in orde

vandaag na update nordvpn wordt mailserver kpn geblokkeerd bij ingeschakelde nordvpn.

na uitschakelen geen probleem

webmail en iphone werken wel met ingeschakelde nordvpn

kpn technicus geeft als oplossing nord uitzetten bij ophalen email

het heeft 10 jaar feilloos gewerkt en nu vpn steeds uitzetten?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• March 28, 2025

Hallo ​@nicoko 

Je gebruikt wel de beveiligde poorten in Thunderbird voor de KPN mailservers, dus poort 995 en 587?

Als dat het niet is dan kan je in Nord VPN Split-tunneling instellen en daarin Thunderbird toevoegen als uitgesloten app.

Dan blijft de VPN gewoon actief behalve voor Thunderbird.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 28, 2025

dank voor je bericht. de poorten zijn ongewijzigd en juist.

splittunneling voor nordvpn ingesteld met als resultaat :

https://community.kpn.com/e-mail-en-cloud-10/pop-kpn-mailserver-geblokkeerd-na-update-van-nordvpn-633111?tid=633111&postid=2102421 werkt even niet, of de pagina kan verhuisd zijn naar een nieuw webadres.

weer uitgezet en alles bij het oude: email server kpn wel bereikbaar zonder nord en niet bereikbaar met nord.

mi blokkeert kpn ongeacht welk ip ik aanzet via nord ( wijziging land en/of andere server per land geen invloed, blijft geblokkeerd ).

• March 28, 2025

KPN blokkeert verbindingen via VPN providers. Je kunt gewoon niet mailen via bekende VPN providers. Dat doet KPN volgens mij al jaren. Dat het bij jou gewerkt heeft is opmerkelijk. Waarschijnlijk zat je dan bij NordVPN op een server die nog niet bekend was bij KPN. Door de update ben je misschien op een andere server terecht gekomen die KPN wel kent.

• March 28, 2025

Wat heb je precies ingesteld in die Split-tunnel optie want ik begrijp niet helemaal wat dat te maken heeft met de community.kpn.com website als je Thunderbird uitsluit.

Of worden alle KPN websites en servers geblokkeerd zodra je Nord VPN aan hebt staan al dan niet met Split-tunnelling?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@nicoko, hoe staat het er nu voor?

Als je hier nog tegenaan loopt, dan ben ik benieuwd of je foutmeldingen te zien krijgt, en zo ja, wat dan de precieze foutmelding is? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 31, 2025

Het blijft hetzelfde: met vpn haalt thunderbird geen e-mail op omdat de popserver van kpn geblokkeerd wordt. Tunneling geen verschil.

Gedurende jaren goed gewerkt met Nord en ik wijt het aan de KPN

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Kan je me in dat geval meer details geven ​@nicoko: Krijg je foutmeldingen te zien en zo ja, welke? Als je eventueel screenshots kan bijvoegen, graag. Alle details zijn welkom, alleen dan kan ik je verder helpen.