Skip to main content

Beste KPN community,

Op mijn laptop (die draait op Windows 7) heb ik mijn kpnmail ingesteld in Outlook 2007 via POP3. Nu wil ik deze aanpassen naar IMAP. Kan ik dit zomaar doen of worden dan de mappen en mails, die nu op mijn  laptop staan, verwijderd?

Alvast dank!

Groeten,

  Ben

Hallo @Ben 2019 , ik zou eerst adviseren beide softwarepakketten op te waarderen naar nieuwere versies, daar beide pakketten door MS (binnenkort) niet meer ondersteund worden. Wordt dus een veiligheidsrisico als je die pakketten blihft gebruiken.

Ik zou eerst een imap account aanmaken en als je binnen pop ingesteld hebt dat de emails op de server moeten blijven het pop account verwijderen.

Heb je niet ingesteld dat de emails op de server moeten blijven zou ik die emails eerst veilig stellen en daarna pas het pop account verwijderen.

 

 


Beste Jan-D,

Dank voor je reactie. Ik ga hiermee aan de slag!

Groeten,

  Ben


Graag gedaan.

 


Je kunt in het mailprogramma een 2de account toevoegen voor dezelfde mailbox. Kies daarbij dan voor IMAP. Vervolgens wacht je even rustig af wat die binnenhaalt.

Als je daarbij gewoon alle mail compleet binnen krijgt, dan kun je het POP-account verwijderen. Als er mail ontbreekt bij het IMAP-account, dan zul je bij de instellingen van het POP-account in moeten stellen dat ie geen mail moet verwijderen van de server.

Vervolgens is het bij veel programma's mogenlijk om mail te kopiëren of verplaatsen van het ene account naar het andere account. Je zou dan dus kunnen proberen om de mail die in het IMAP-account ontbreekt, te kopiëren vanaf het POP-account naar het IMAP-account. Begin met een paar onbelangrijke mailtjes en controleer goed wat er gebeurt. Log ook in op de webmail om te zien wat daar gebeurt.


Hoi @Ben 2019, ik zie dat Jan en Nick je al een aantal tips hebben gegeven. Is het daarmee gelukt om jouw mailaccount via IMAP te laten werken i.p.v. POP3?