Skip to main content

Sinds kort (ongeveer drie dagen geleden) gaat het versturen van post erg traag. Ik ontvang post met Thunderbird en verstuur dit via mail.kpnmail.nl. Dat traag versturen gaat op elke computer zo.

Heeft de kpn iets veranderd in het versturen van post?

 

Ik krijg een terugkoppeling dat de mail niet meer vertraagd verstuurd wordt: kunnen jullie dit ook bevestigen?


Ik krijg een terugkoppeling dat de mail niet meer vertraagd verstuurd wordt: kunnen jullie dit ook bevestigen?

Volgens mij gaat het weer goed 👍


Klopt het @Shyrin van KPN dat mail.kpnmail.nl als alternatief gebruikt kan worden voor smtp.kpnmail.nl ???


Dat zijn goede berichten Nick, dank voor de terugkoppeling!


Klopt het @Shyrin van KPN dat mail.kpnmail.nl als alternatief gebruikt kan worden voor smtp.kpnmail.nl ???

Ja, dat klopt. Evenals onder andere mail.planet.nl, smtp.kpnplanet.nl of smtp.telfort.nl.

Piet.


Ik kan bevestigen wat @Piet van der Vooren aangeeft, wel met een kanttekening:

Wij raden altijd aan om smtp.kpnmail.nl te (blijven) gebruiken, omdat dit het officiële adres is. Dit voorkomt eventuele toekomstige problemen mocht het aliasadres ooit veranderen.


Nou, ik ben natuurlijk razend benieuwd wat nu de oorzaak/oplossing was, maar hier werkt het (met de nodige aanpassing) weer.

Ik heb mijn Outlook client nu maar op smtp.kpnmail.nl ingesteld, met poort 587 en TLS. Dan gaat het versturen weer vlot. Als ik kies voor mail.kpnmail.nl, zonder TLS en poort 25 gaat versturen niet.

 


Nou, ik ben natuurlijk razend benieuwd wat nu de oorzaak/oplossing was, maar hier werkt het (met de nodige aanpassing) weer.

Ik heb mijn Outlook client nu maar op smtp.kpnmail.nl ingesteld, met poort 587 en TLS. Dan gaat het versturen weer vlot. Als ik kies voor mail.kpnmail.nl, zonder TLS en poort 25 gaat versturen niet.

 

Dat klopt @PinguinEric , dat komt omdat KPN de beveiliging heeft aangescherpt.


Ook hier gaat het verturen van email weer “van een leien dakje".

@PinguinEric 

Poort 25 is - per definitie - zonder encryptie en dat accepteert de KPN sinds kort niet meer.


Reageer