Skip to main content

Geachte Mw.Hr,
Graag u aandacht voor het volgende ik krijg al weken lang iedere dag zo’n 10 keer spam berichten.?
Ik krijg dan de volgende berichten.
postmaster@cpsmtpb-ews01.kpnxchange.com

Het ews nummer varieert van ews01 tot en met ews10
Kunt u mij hierin helpen zulke berichten niet meer te ontvangen??
Bij voorbaat mijn dank.

Vriendelijke groet,
A.v.d.Heerik

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

 

Hoi Delphi, welkom op het forum! Dit zijn geen spamberichten. Deze berichten geven aan dat e-mails die jij verstuurt hebt* niet geaccepteerd worden door onze e-mailserver. De precieze reden daarvoor kan ik niet met zekerheid zeggen vanuit de informatie die je geeft. Maar waarschijnlijk is het omdat het als spam wordt gezien. 

In deze mailberichten staat meer informatie die nodig is. Zou je de aanvullende tekst (bevat over het algemeen onder andere een cijfercode) hier eens willen plaatsen? Zorg dat je jouw mailadres daarin dan verwijderd in verband met privacy.

 

*of mails die verstuurd zijn door iemand anders (bijvoorbeeld een spammer) waarbij ze jouw mailadres in het ‘afzender’ vak hebben ingevuld


Ik krijg er zo'n 10 per dag binnen, zelf verstuur ik weinig, soms dagen niets. Dus lijkt het mij uitgesloten dat ze van mijn zijn en terugkomen. Hier onder zo'n mail. 

This is an automatically generated Delivery Status Notification.  Delivery to the following recipients failed.       <gmail adres> (dit is niet van mij)   

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews03.kpnxchange.com Received-From-MTA: dns;cpsps-ews02.kpnxchange.com Arrival-Date: Wed, 15 Jul 2020 23:07:45 +0200 Final-Recipient: rfc822; <gmail adres> (dit is niet van mij) Action: failed Status: 5.5.0 Diagnostic-Code: smtp;550-5.2.1 The user you are trying to contact is receiving mail at a rate that 550-5.2.1 prevents additional messages from being delivered. For more 550-5.2.1 information, please visit 550 5.2.1 https://support.google.com/mail/?p=ReceivingRatePerm 104si1859915oti.248 - gsmtp

 

ForwardedMessage.eml

Onderwerp:

There is a half for everyone in this world, mightit be that you're mine?

Van:

Beulah Calvo<hier staat mijn e-mail adres>

Datum:

15-7-2020 23:07

Aan:

<gmail adres>

Niet van mij

 

Hello
**hier staat mijn e-mail adres


Dank je, Delphi. Het is helaas wat ik al dacht.

In elk e-mailprogramma kun je instellen welk e-mailadres als afzenderadres gebruikt moet worden. Dit hoeft niet per sé het daadwerkelijke e-mailadres te zijn waarmee je de mail verstuurt. Wij doen dat bijvoorbeeld als we per e-mail bevestigingen etc.. opsturen. Die versturen we vanaf een bepaald intern e-mailadres. Maar we hebben ingesteld dat de ontvanger het dan ziet alsof het van noreply@kpn.com komt. Als je dan ook reageert op zo'n mail, komt die reactie binnen op noreply@kpn.com en niet op het interne adres waarmee de mail daadwerkelijk verstuurd is. 

Dit is nu ook wat er bij jou gebeurt. Een spammer verstuurt e-mails en heeft jouw e-mail adres ingevuld als afzenderadres. Deze spammails worden geblokkeerd door de spamfilters en/of mailservers van de ontvangers. Van die blokkering krijg je dan een melding. En die melding komt bij jou terecht in plaats van bij de spammer zelf omdat jouw mailadres door de spammer is ingevuld in zijn mailprogramma.

 

Hier kan KPN helaas niets aan doen. In de meeste gevallen duren dergelijke spamaanvallen een week of twee, drie. Gedurende die periode zul je dit soort mails blijven krijgen omdat de spammer dan mails blijft sturen met jouw adres als afzender. ( @Dennis ABD, klopt dit wat ik zeg?) 

 


Bijna! De meldingen komen van ons mailplatform, het is dus redelijkerwijs aan te nemen dat de mailbox misbruikt word voor spam. Wijzig zo snel mogelijk het wachtwoord door met je KPN ID in te loggen op email.kpn.com. Gebruik je ergens anders dezelfde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord, wijzig deze dan ook.


Goed punt, daar keek ik even overheen. Dank je Dennis!