Skip to main content

Als ik mails verstuur via Outlook, zie ik deze niet terug in mijn KPN mailbox?

Waar is het postvak uit en waar blijven de verzonden mails?

Kan wel mail verzenden en ontvangen via Outlook.

Maar anders dan op GMail blijven de berichten niet staan op de server.

 

 

Dat komt dan omdat u POP3  gebruikt en geen IMAP. Met IMAP blijft alles op de server staan. Ik heb volgens mij nog mail uit 2014 op de server staan 😄


Klopt, ik gebruik POP.

Ik heb mijn berichten liever zelf op de PC.

Maar ik gebruik POP ook op Gmail, waar het wel blijft staan.

Vandaag nog eens getest en zag het nu wel staan?

Maakt het nog uit, of je via Outlook verzendt, of rechtstreeks via de KPN mail?

Kan ik een postvak verzonden items instellen en bewaren op KPN mail?

Of moet je het dan zelf verplaatsen? “Moet het wel zichtbaar zijn”.

Weet ook niet of een en andere gecombineerd wordt als hoofd- en sub-account?


Bedankt voor je reactie Nick83


Als u mail verstuurd met webmail, dan staat deze verzonden mail op webmail in de map Verzonden. 

Als u mail verzend met Outlook, en deze is ingesteld via POP3, dan is het technisch onmogelijk dat de verzonden mail op webmail in de map Verzonden komt te staan.

POP3 haalt alleen ontvangen email op uit Postvak IN. En doet verder niets. Het zet geen verzonden email op de server in de map Verzonden. 


Ok, bedankt voor de reactie.

GMail doet het dan blijkbaar anders, want daar staat het wel allebei post in en uit op de server.

Terwijl ik altijd met Outlook werk.


Het is mogelijk om Gmail via POP3 in te stellen op Outlook. Maar als je gewoon de standaard manier gebruikt, dan word er geen POP3 gebruikt. Dan word er volgens mij een protocol gebruikt wat Google zelf bedacht heeft.


GMail doet het dan blijkbaar anders, ...

Zoals @Nick83 al aangaf, het verschil zit hem in de gebruikte methode om mail op te halen.

Jij gebruikt POP3 en dus wordt de folder "verzonden" niet gesynchroniseerd. Als je imap zou gebruiken werkt het wel.


Wel er zijn maar 2 mogelijkheden POP, of IMAP.

Met Outlook kun je alles doen en het staat ook op de server van GMail.

Maar KPN doet het dus anders.

Ik vind het lastig om via KPN Mail te werken.

Ik mis dan de uitgebreide tekstverwerking en mogelijkheden die Outlook kent.

 

KPN Mail is niets anders dan aan basic soort kladblok.


Wat is nu toch jouw probleem? 

Je gebruikt POP en dat is de reden, NIETS ANDERS.

Zet dat account om van POP naar IMAP en het zal wel werken.

Gmail gebruikt ook IMAP dus vandaar het daar wel werkt.


wjb

 

Als ik IMAP gebruik, dan staan mijn berichten niet op mijn PC.

Ik werk ook Offline, maar wil wel mijn Outlook mails kunnen inzien of opstellen.


Als ik IMAP gebruik, dan staan mijn berichten niet op mijn PC.

Ik werk ook Offline, maar wil wel mijn Outlook mails kunnen inzien of opstellen.

Ook met imap wordt in Outlook een kopie van jouw mail lokaal "opgeslagen" en mails opstellen kan met imap uiteraard ook gewoon offline.

Als jij wilt dat jouw verzonden mail gesynchroniseerd wordt dan zal je toch echt voor imap moeten kiezen.


wjb

 

Als ik IMAP gebruik, dan staan mijn berichten niet op mijn PC.

Dat is niet helemaal waar. Ook bij IMAP staat alles met de juiste instelling gewoon op de pc

Ziet u dat schuifje rechts? Als dat zo staat, dan staat alles op de harde schijf. Als u de utp-kabel uit uw pc trekt, of de WiFi verbing verbreekt, dan kunt u gewoon verder werken in Outlook. Alles is er nog.

Als u een backup maakt van de gegevens bestanden van Outlook, dan heeft u alle email gewoon in die backup zitten. 

Als u op webmail of andere pc die via IMAP werkt een email verwijderd, of misschien alles verwijderd, dan is het op uw pc in Outlook ook weg ja. En dat klinkt eng. Maar zo is dat bedoeld. Een tussenweg is er niet. En bij Gmail zal dat ook zo zijn.


Nou mijn buufje heeft IMAP ingesteld en er staat niets in haar postvak op Outlook. Je moet echt online zijn om de ook oudere post op te halen.


Nou mijn buufje heeft IMAP ingesteld en er staat niets in haar postvak op Outlook. Je moet echt online zijn om de ook oudere post op te halen.

Met alle respect maar, zoals zowel @Nick83 en ik aangeven, worden ook bij imap mails lokaal opgeslagen mits je de instellingen goed hebt staan. En als ze dan eenmaal lokaal staan dan blijven ze daar ook staan totdat je de mails verwijdert op de server.

Ik kan offline gewoon mijn mails uit 2018 nog inzien, geen enkel probleem en ja, ook ik gebruik Outlook.


Hoi @brnrd, zo te zien hebben wjb en Nick je al uitleg gegeven over de situatie. Wat zij zeggen kan ik me alleen maar bij aansluiten. Wat je beschrijft is hoe mail met POP3 instellingen werkt. Als je wilt dat de mal wel synchroon is kan je de IMAP instellingen gebruiken. 

 

Nou mijn buufje heeft IMAP ingesteld en er staat niets in haar postvak op Outlook. Je moet echt online zijn om de ook oudere post op te halen.

Ik vermoed dat dat komt doordat zij eerst POP3 instellingen had, waarbij alles al gedownload was naar het apparaat. Daarmee staat het niet meer in de Webmail (of KPN mail zoals je het noemt) en is het op dat moment ook niet meer te synchroniseren. Alle nieuwe mail vanaf dat moment zal wel synchroon zijn tussen Outlook en Webmail.


wjb

 

Als ik IMAP gebruik, dan staan mijn berichten niet op mijn PC.

Dat is niet helemaal waar. Ook bij IMAP staat alles met de juiste instelling gewoon op de pc

Ziet u dat schuifje rechts? Als dat zo staat, dan staat alles op de harde schijf. Als u de utp-kabel uit uw pc trekt, of de WiFi verbing verbreekt, dan kunt u gewoon verder werken in Outlook. Alles is er nog.

Als u een backup maakt van de gegevens bestanden van Outlook, dan heeft u alle email gewoon in die backup zitten. 

Als u op webmail of andere pc die via IMAP werkt een email verwijderd, of misschien alles verwijderd, dan is het op uw pc in Outlook ook weg ja. En dat klinkt eng. Maar zo is dat bedoeld. Een tussenweg is er niet. En bij Gmail zal dat ook zo zijn.

Bedankt voor de reactie en excuus voor de wat late reactie van mijn kant.

Op mijn Outlook kan ik dat schuifje niet vinden? Maar dan moet ik wellicht een IMAP account aanmaken? Kan ik de POP account omzetten zonder gevaar gegevens te verliezen?

Aangezien ik nu mijn berichten of the HD heb staan zou het moeten kunnen.

Ben benieuwd, zou veel oplossen.

Groetjes


Op mijn Outlook kan ik dat schuifje niet vinden? Maar dan moet ik wellicht een IMAP account aanmaken?

Dat schuifje is inderdaad alleen aanwezig bij IMAP accounts.

Kan ik de POP account omzetten zonder gevaar gegevens te verliezen?

Je kunt een POP account niet omzetten van POP naar IMAP, je zult een tweede account moeten maken o.b.v. IMAP.

Jouw POP account blijft dan dus bestaan en vervolgens moet je kijken wat je gaat doen met de mails die je wilt bewaren. Als die nog op de mailserver staan, dan kan je ze dus ook via het nieuwe IMAP account ophalen. Staan ze daar echter niet meer dan zal je ze vanuit jouw oude POP account moeten archiveren door ze bijvoorbeeld naar een directory op jouw schijf te kopiëren of naar een archief folder onder jouw nieuwe IMAP account te slepen. 

 

Als alle mails veiliggesteld zijn dan kan je daarna jouw POP account verwijderen.