Skip to main content

Is het nog steeds zo dat je het primaire e-mailaccount niet kan verwijderen omdat hier het internet-abonnement aan gekoppeld is?

In een reactie van @Thomas in dit topic lees ik nl. het volgende:

Vroeger werd er automatisch een mailadres voor alle nieuwe klanten aangemaakt, tegenwoordig doen we dat niet meer automatisch omdat deze niet te wijzigen waren en soms tot vervelende situaties konden leiden.

Als ik via MijnKPN en https://email.kpn.com/ naar mijn e-mailaccounts ga, zie ik ook nergens meer de aanduiding ‘primair account’ staan. Ook de ‘delete account’ button lijkt gewoon actief, ook bij degene die mijn primaire account is (was?).

Ik heb ook al eens (recent) iemand zien aangeven “ik heb ook mijn primaire e-mailaccount kunnen wissen” 

Hoi @RBxx . Dat was voor ons ook even wennen.

In de ‘oude’ leverstraat werd het volledige vaste abonnement als het ware opgehangen aan een hoofd e-mail adres. Dat is met de introductie van ons nieuw leversysteem niet meer het geval. Ook het overzetten van een bestaande box naar een ander abonnement is veel makkelijker geworden en kan, in het gunstigste geval, binnen een minuut, volledig geautomatiseerd gebeuren. (er schijnt een VRS voor in 0800 0402 te zitten, zonder tussenkomst van een agent)

Is je vraag uit interesse voor de materie? Of wil je misschien ook een aanpassing (laten) doen?


Bedankt voor deze uitleg @Erwin_ . Het was inderdaad uit interesse voor de (on)mogelijkheden.
Dan weet ik wat ik kan antwoorden bij vragen op het forum.
Zelf heb ik (nog) geen behoefte aan wijzigingen in mijn mailaccount(s).


Hoi @RBxx . Dat was voor ons ook even wennen.

In de ‘oude’ leverstraat werd het volledige vaste abonnement als het ware opgehangen aan een hoofd e-mail adres. Dat is met de introductie van ons nieuw leversysteem niet meer het geval. Ook het overzetten van een bestaande box naar een ander abonnement is veel makkelijker geworden en kan, in het gunstigste geval, binnen een minuut, volledig geautomatiseerd gebeuren. (er schijnt een VRS voor in 0800 0402 te zitten, zonder tussenkomst van een agent)

Is je vraag uit interesse voor de materie? Of wil je misschien ook een aanpassing (laten) doen?

@Erwin_ Misschien een overbodige vraag, maar gewoon even voor de duidelijkheid:

het voormalige primaire e-mailadres is dus nu een gewoon e-mailaccount geworden, en kan nu eventueel ook verwijderd worden?

Piet.


Hoi @RBxx . Dat was voor ons ook even wennen.

In de ‘oude’ leverstraat werd het volledige vaste abonnement als het ware opgehangen aan een hoofd e-mail adres. Dat is met de introductie van ons nieuw leversysteem niet meer het geval. Ook het overzetten van een bestaande box naar een ander abonnement is veel makkelijker geworden en kan, in het gunstigste geval, binnen een minuut, volledig geautomatiseerd gebeuren. (er schijnt een VRS voor in 0800 0402 te zitten, zonder tussenkomst van een agent)

Is je vraag uit interesse voor de materie? Of wil je misschien ook een aanpassing (laten) doen?

@Erwin_ Misschien een overbodige vraag, maar gewoon even voor de duidelijkheid:

het voormalige primaire e-mailadres is dus nu een gewoon e-mailaccount geworden, en kan nu eventueel ook verwijderd worden?

Piet.

Hallo @Erwin_ , daar ben ik ook zeer benieuwd naar, dan ik ik afscheid nemen van het onmogelijke @telfort.nl-adres.:thinking: en helemaal overgaan naar @kpnmail.nl:relaxed:


@P.J.M. van der Vooren en @JanD : Ja! In principe wel. Of je moet tot de héééle kleine groep horen die nog niet op de nieuwe leverstraat is overgezet. Die kans is nihil.

Als ik wat moet checken, geef maar een seintje. 


@Erwin_ Nog een vraagje, Erwin.

Momenteel bestaat een e-mailaccount uit een e-mailadres, met daaronder soms een aantal e-mailaliassen.

Misschien dat het ook mogelijk kan worden gemaakt om het e-mailadres van een e-mailaccount te vervangen door een ander e-mailadres uit de daaronder hangende e-mailaliassen? Het oorspronkelijke e-mailadres van het betreffende e-mailaccount wordt dan een e-mailalias. Het e-mailaccount krijgt dan dus een andere 'naam'.

En een volgende stap zou wellicht kunnen zijn dat het - net als vroeger - weer mogelijk wordt om zelf e-mailaliassen te verplaatsen tussen de verschillende e-mailboxen binnen hetzelfde abonnement.

Je ziet: ik ben echt niet veeleisend… :wink:

Piet.


@P.J.M. van der Vooren . Helaas is de interface er (nog) niet waar dit simpel mee kan.

Toch kan alles wat je voorstelt wél, maar dan op een veel omslachtiger manier. Ik kan zelf bijvoorbeeld aliassen verwijderen zodat jij ze weer opnieuw kunt aanmaken. Dat is met een mailaccount met 20 aliassen natuurlijk niet praktisch maar dat zou dan de route zijn.