Skip to main content
Vraag

Privé mailadres is zichtbaar bij versturen mail vanaf zakelijk adres

• February 27, 2026
  • 6 reacties
  • 46 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ook ik heb dit probleem, als ik een mail wil versturen/beantwoorden met mijn zakelijk email adres.
Naast het zakelijk adres wordt ook het primair privé adres meegestuurd/zichtbaar en is het zakelijk adres alleen maar een naam.
Antwoord men op de mail wordt dit weer automatisch naar het prive adres gestuurd en niet via de "zakelijke" weg (hostingprovider).

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

6 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Manno73, welkom op onze community. Ik vermoed dat dit iets bij de instellingen van de uitgaande mail is van jouw mailprogramma.  Heb je daar wellicht je prive mailadres staan?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 2, 2026

@Manno73 

Gebruik je een emailprogramma of de KPN webmail ?

Ik heb een sterk vermoeden (!!!) wat hier aan de hand is. Het lijkt erop dat je de (email-)gegevens van jouw onderneming en jouw privé adres door elkaar hebt gebruikt.

Ik zou ervoor zorgen dat je 2 accounts hebt in jouw emailprogramma. Één voor jou privé en één voor jouw onderneming. En dat lijkt (!!!) bij jou niet het geval te zijn.

Het plaatje geeft aan hoe het er bij mij in mijn emailprogramma (zie mijn handtekening) uitziet. Voor  jouw zakelijk emailaccount/-adres moet je dan jouw zakelijk emailadres invullen bij “E-mail adres” (blauwe pijlen) en de naam van jouw onderneming bij “Weergavenaam" (rode pijlen). 

Een gelijksoortig verhaal geldt voor het account voor jouw privé emailadres (emailprogramma).

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 2, 2026

@Manno73 

Dan moet je ook bij beide accounts het juiste emailadres invullen bij het “Antwoordadres”. Want daar wordt de email naar toe gestuurd als iemand op de knop “beantwoorden” drukt, in reactie op jouw email.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 2, 2026

Waarom is dit gesplitst en is topic verandert ???????
Het ging dus over mail versturen via Telfort/KPN online webmail.
Niet vanaf mijn vast (zakelijk) adres……

Het gaat erom als ik een mail opstel via webmail, naam@provider (prive) wordt vermeld.
Maak ik een andere naam aan bijv naam@mijnbedrijf (zakelijk) staat dit adres in de mail, maar het prive adres staat er ook bij, Als ze mijn mail beantwoorden gaat dit automatisch naar naam@provider (prive)……..
Is er een mogelijkheid het prive mail adres af te schermen/uit de online webmail te houden en alleen via het zakelijke mail adres te communiceren ??

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 3, 2026

Beste ​@Manno73 ook ik gebruik uitsluitend de KPN webmail.

Bij de instellingen vul je het standaard account in dat je meestal gebruikt, in mijn geval mijn hoofdaccount.

Daarnaast heb ik een aantal aliassen ingevoerd in de webmail.

Verder kun je aan ieder account/alias een naam of omschrijving koppelen of dat veld leeglaten, dan ziet de geadresseerde uitsluitend het mailadres.

Als ik nu een nieuwe mail opstel kan ik mijn standaard account als afzender gebruiken of een van de andere aliassen die daar onder hangen.

Beetje duidelijk zo?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 3, 2026

@Manno73 

Zie het plaatje hieronder.

Kies jouw zakelijk emailadres in de lijst die aan de linkerkant staat > Nieuw bericht (rode pijl) > groene driehoek (blauwe pijl) > Namen bewerken > ………….

Daar kun je voor elk emailadres dat je hebt toegevoegd aan de KPN webmail een “Weergavenaam” kiezen. In dat opzicht zit de KPN webmail toch (iets) ingewikkelder in elkaar dan mijn emailprogramma.