Skip to main content
Beantwoord

Probleem met aanmelden bij gebruik e-mailprogramma Windows Live Mail

• 11 april 2025
  • 15 reacties
  • 82 keer bekeken

Als als WML is opgestart dan geeft hij steedt de foutmelding   “er is een probleem opgetreden bij het aan melden "”  IK druk dan op ok en krijg het scherm aanmelden  als ik mijn gegevens in vul  en ik klilk op aanmelden En dan komt hij weer terug in het scherm aanmelde Ik zit dus in een lus  ik krijg wel email binnen dus ontvangen werkt wel goed   Als ik een email verzend naar mij zelf dan geeft hij een foutmelding   Host zoeken en de fout 0x800CC0E  wat kan ik doen ??

e de waele

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@edewaele, welkom bij ons. 

Goed om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Fijn ook om te zien dat het gelukt is door in Windows een systeemherstel te doen.

Ik sluit me wel aan bij de eerdere adviezen om Windows Live Mail niet meer te gebruiken, dit programma wordt al een tijdje niet meer ondersteund. Ook al werkt het kan dit onveilig zijn. Een goed idee dus om je te oriënteren op een ander programma, al dan niet betaald. Er zijn ook gratis versies. 

Bekijk origineel

15 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3635 reacties
  • 11 april 2025

SMTP onbeveiligd is geblokkeerd van firewall. Je moet of de beveiligd SSL gebruiken of het firewall niveau omlaag zetten.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 11 april 2025

goede morgen

Ik heb alles uitgeschakeld bij mijn laptop maar het probleem is er nog steeds  

wat kan ik nog doen ?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3635 reacties
  • 11 april 2025
edewaele schreef:

goede morgen

Ik heb alles uitgeschakeld bij mijn laptop maar het probleem is er nog steeds  

wat kan ik nog doen ?

Niet bij jouw laptop maar bij KPN modem. Bovendien is onbeveiligd mail verkeer echt niet aan te raden, je zou SSL inschakelen in jouw mail programma.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8603 reacties
  • 11 april 2025

Beste ​@edewaele WLM wordt al jaren niet meer ondersteund door MS, de KPN webmail gebruiken of een moderne email client software 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 11 april 2025

Jan d   

Dat zal welzo zijn maar ik heb dit tot gisteren gebruikt zonder problemen en al jaren aan een stuk.

Erkomt wel email binnen maar ik kan ergeen versturen dat is het probleem

En hoe kan ik ssl inschakelen in mijn mail programma ??

Buurman20
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 115 reacties
  • 11 april 2025

@edewaele  Op je laptop i.p.v. het gedateerde Windows Live Mail kun je beter Outlook Nieuw voor Windows  gaan gebruiken. Een prima  en zeer functioneel e-mail cliënt. 

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/aan-de-slag-met-de-nieuwe-outlook-voor-windows-656bb8d9-5a60-49b2-a98b-ba7822bc7627

• 3706 reacties
  • 11 april 2025

Welk besturingssyteem gebruik je? Windows Live Mail gebruikte wij vroeger onder Windows XP volgens mij...

• Auteur
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 11 april 2025

Ik heb gebeld naar de KPN deze beste man heeft 45 minuten aan de telefoon gesproken met mij om het op te lossen het werkt nu wel weer goed alleen de popup  moet ik anuleren dan werkt alles weer goed

dat was het iedereen weer heel veel dank  

e de waele

• Auteur
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 11 april 2025

BESTE forum leden Ikheb het volgende gedaan  Ik ben gaan kijken bij  systeem  herstel (dat staat bij mij aan ) en de laatste datum 09-04-2025 bij deze datum heb ik gekozen voor herstel  Dat heeft wel even geduurd en wat denkje WLM werkt weer als vroeger  geen foutmeldingen nu  ook geen popups meer alles werkt weer zo als voorheen 

waarom komt de KPN  daar niet op ?? Vraag ik mij dan af 

mvrg e de waele

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8603 reacties
  • 11 april 2025

KPN hoeft zich niet bezig te houden met software van andere bedrijven, MS in dit geval, en zeker niet met software die al jaren door MS zelf niet meer ondersteund wordt ​@edewaele 

• 3706 reacties
  • 11 april 2025

KPN had inderdaad beter kunnen zeggen: Je gebruikt maar een recent emailprogramma. 3 kwartier besteden aan software van 10 jaar geleden is mijnsinziens tijdverspilling. 

Systeemherstel gebruiken levert vaak meer problemen op dan dat het oplossingen bied. Het is voor een servicedeskmedewerkers verschrikkelijk risicovol om te adviseren dat te gebruiken. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 98 reacties
  • 11 april 2025

@ed

JanD schreef:

Beste ​@edewaele WLM wordt al jaren niet meer ondersteund door MS, de KPN webmail gebruiken of een moderne email client software

Niet ondersteund betekent niet meteen dat het niet meer werkt natuurlijk.
Ik heb ook nog een kennis die Live Mail gebruikt en diverse anderen Office/Outlook 2007.

@edewaele 
Er is/wordt blijkbaar nog steeds gefaseerd een update uitgerold waardoor bij email poort 25 niet meer werkt.
Zie dit topic:

Poort 25 werkt wel maar niet op alle pc's

Doman schreef:
Marlon92 schreef:

Naar de mailserver van KPN? Want KPN gaat poort 25 sluiten. Volgens mij zijn er al klanten waarvoor poort 25 bij KPN dicht zit. Ze doen dat gefaseerd, poort 25 afsluiten. Op het mobiele netwerk kan het al jaren niet meer.

Dat kan dan wel kloppen, want afgelopen week moest ik bij 2 (senior+) kennissen langs waarbij de e-mail opeens niet meer werkte (versturen).
Gewoon POP3 en een die ook nog met de Windows live mail werkt. 🙂
Na aanpassen/configureren van de email instellingen werkte het allemaal weer.

Zie voor de actuele email instellingen:

KPN Service: Ik kan geen KPN e-mail ontvangen of versturen

IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

POP-instellingen

Inkomende server: pop.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 995 invullen)

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23545 reacties
  • Antwoord
  • 14 april 2025

Hi ​@edewaele, welkom bij ons. 

Goed om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Fijn ook om te zien dat het gelukt is door in Windows een systeemherstel te doen.

Ik sluit me wel aan bij de eerdere adviezen om Windows Live Mail niet meer te gebruiken, dit programma wordt al een tijdje niet meer ondersteund. Ook al werkt het kan dit onveilig zijn. Een goed idee dus om je te oriënteren op een ander programma, al dan niet betaald. Er zijn ook gratis versies. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 102 reacties
  • 14 april 2025

IK ga inderdaad naar een ander laptop moeten gaan omdat nu  van mijn acer de proccesor  win 11 niet meer ondersteund  (12 jaar  )dus ik zal nu wel iets anders moeten gaan kopen  met win 11 er op

bedankt nog voor uw reactie op mijn vraag 

mvrg e de waele

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23545 reacties
  • 16 april 2025

Graag gedaan uiteraard! 

Reageer