Skip to main content

Mijn vrouw en ik hebben onze “gezins”email beide geinstalleerd op onze telefoons en nu zou het zo moeten werken bij imap (volgens mij) dat wanneer ik een email open, deze bij mijn vrouw gewoon dicht zou moeten blijven, echter dit is niet zo. waarschijnlijk als ik de ontvangen email weg gooi dan zal min vrouw deze nooit meer kunnen zien of vinden. wat gaat er fout bij ons of in het algemeen bij KPN want ik heb dit nog nooit meegemaakt omdat het bericht volgens mij altijd op de server blijft staan toch???

Even een goede afspraak maken wie de prullenbak leegt, dan kan het niet fout gaan @Peter Arendse , dus 1 van jullie 2 is verantwoordelijk voor de prullenbak, zo hebben mijn vrouw en ik het ook geregeld, werkt perfect via IMAP

 

 


... nu zou het zo moeten werken bij imap (volgens mij) dat wanneer ik een email open, deze bij mijn vrouw gewoon dicht zou moeten blijven, echter dit is niet zo. ...

Dat klopt, met imap kijken jullie beide naar dezelfde mailbox op de server en wijzigingen worden direct op de server doorgevoerd. Als jij de mail opent dan zal hij op de server als "geopend" komen te staan en dus ziet jouw vrouw dat dan ook als zodanig. En als jij een mail weggooit dan is hij dus ook voor jouw vrouw weg.


Oh, ik dacht dat dit juist gebeurde bij een pop acount!

Mijn collega’s hebben op hun eigen telefoon ook mijn mail geinstalleerd en hebben expres voor imap gekozen  zodat ze niets kunnen weggooien en dat de mail voor miij of voor hun als ongeopend zou blijven. 
nu twijfel of de hoofd-eigenaar pop heeft en de colllega’s imap. En zo ja, is dit bij kpn dan ook mogelijk?


 Met imap ziet iedereen altijd hetzelfde en een actie van de één geldt ook voor de ander.

Dit is niet alleen bij KPN zo maar bij alle mailboxen o.b.v. imap.

Als je wil dat iedereen zijn, eigen kopie heeft dan moet iedereen werken o.b.v. pop waarbij ingesteld moet zijn dat de mails op de server moeten blijven staan.


@Peter Arendse

Bij het gebruik van IMAP blijft email op de (KPN) emailserver staan totdat iemand (bijv. jij of jouw vrouw) die email verwijdert. Dan is die email gewoon weg.

Je zult toch een keer email moeten verwijderen omdat dan jouw “Postvak In” vol is en dan kun je geen nieuwe email meer ontvangen.

Bij standaard POP haalt jouw emailprogramma email op van de (KPN) emailserver en wordt die email naar jouw bijv. laptop verplaatst. Ook dan wordt wordt email van de emailserver verwijderd. Tenzij je bij dat POP account hebt aangegeven dat dat POP account een kopie van de email op de (KPN) emailserver laat staan.


Reageer