Skip to main content
Vraag

Probleem met Engelse mappen in Outlook na upgrade naar Windows 11

• August 16, 2025
  • 24 reacties
  • 253 keer bekeken

Vanwege een upgrade van Windows 10 naar Windows 11 heb ik een nieuwe pc aangeschaft. De installatie verliep vlekkeloos. Ik heb Office 2024 met Outlook geïnstalleerd en vervolgens mijn e-mailaccounts geïmporteerd.
De accounts van Gmail en Outlook werken perfect. Maar met de KPN-accounts gaat het minder goed. In de webmail zie ik mappen die in het Engels worden weergegeven, zoals Sent, Draft en Trash. Deze mappen worden ook in Outlook geïmporteerd — en dat wil ik juist niet.
Om het probleem te omzeilen heb ik een nieuw e-mailadres aangemaakt. In de webmail stonden de mappen keurig in het Nederlands: Verzonden, Concepten, Prullenbak. Maar zodra ik dit nieuwe account in Outlook importeer, verschijnen opnieuw de Engelse mappen Sent, Draft en Trash.
Een resetknop in de webmail is nergens te vinden. Ik ben zelf goed bekend met computers en heb alle mogelijke oplossingen geprobeerd, inclusief hulp via AI. Alles staat ingesteld op Nederlands. Toch blijft Outlook de Engelse mappen ophalen.
Wat me opvalt: KPN vermeldt in hun handleidingen alleen Windows 10 en Outlook 2019. Er is niets te vinden over Windows 11 of Outlook 2021/2024. Voorheen gebruikte ik Outlook 2019 zonder problemen.
➡️ Herkent iemand dit probleem? En belangrijker: heeft iemand dé oplossing

24 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 16, 2025

Probeer volgende uit te voeren

Run Outlook.exe /resetfolders
Run Outlook.exe /resetfoldernames

Dan de onjuiste folders met Engelse namen verwijderen.

Je kan ook naar outlook.com met je MS account en andere taal instellen en dan weer terug

• August 16, 2025

Alles staat in het Nederlands schrijf je. Maar is Windows origineel ook echt in het Nederlands geïnstalleerd? 

Ik heb ook een Windows 11 pc staan. Staat helemaal in het Nederlands. Maar is onderhuids toch stiekem Engels. Dat merk je bij de schermvergrendeling, dan staat opeens de tijd in het Engels: 4:20 PM. 

• August 16, 2025

In de webmail zie ik mappen die in het Engels worden weergegeven, zoals Sent, Draft en Trash.

Dit snap ik even niet. Bij mij ziet webmail er zo uit:

Bij jou is dat al Engels? Of staan alle mappen er 2 keer? Zowel in het Nederlands als in Engels? 

JanD
Superuser
  • August 16, 2025

Staat de KPN webmail in het Engels ingesteld ​@Armand2025 , dat kun je dan eenvoudig bij de instellingen wijzigen in Nederlands NL of Nederlands (B)

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

alles geprobeerd echter zonder succes, ik had deze site ook al gezien   https://learn.microsoft.com/en-us/troubleshoot/outlook/user-interface/incorrect-folder-names  kreeg het niet werkend, 

dit zie ik in een probleem emailaccount in kpn webmail , de verstuurde mail komt ook in de map sent terecht en niet in verzonden 

en in outlook ziet dit er zo uit 

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

in het nieuw aangemaakte email adres in kpnwebmail zie ik nu alles in nederlands zoals het ook moet

nu kijk ik wat er in outlook 2024 is overgekomen zie ik dit 

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

Alles staat in het Nederlands schrijf je. Maar is Windows origineel ook echt in het Nederlands geïnstalleerd? 

Ik heb ook een Windows 11 pc staan. Staat helemaal in het Nederlands. Maar is onderhuids toch stiekem Engels. Dat merk je bij de schermvergrendeling, dan staat opeens de tijd in het Engels: 4:20 PM. 

betreft een gloednieuwe HP Nederlandse pc met alles in het Nederlands

• August 17, 2025

Is dit van het nieuw aangemaakte emailadres? 

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

Is dit van het nieuw aangemaakte emailadres? 

yep

• August 17, 2025

In het configuratiescherm > Tijd en taal. Vervolgens de knop Taal en regio. Daar zie ik dit:

Er staat dus "Land of regio geselecteerd tijdens de installatie van het apparaat". Verenigde Staten. 

Is dat hij jouw ook zo?

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

nee, ik heb geen Verenigde Staten maar Nederland

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

inmiddels een nieuwe poging gedaan om te switchen van outlook classic naar het nieuwe outlook

dit zie ik dan in het nieuwe outlook staan…

terwijl in webmail dit staat 

Ik overweeg serieus om terug te gaan naar Office 2019 met Outlook 2019. Mijn ervaring is dat Outlook 2024 (officiële versie) nog steeds bugs vertoont onder Windows 11, vooral sinds de 24H2-update. Het klassieke Outlook werkt met PST-bestanden, wat je volledige controle geeft over je gegevens — ideaal voor back-ups en migraties. Dat mis ik met de OST-bestanden in de nieuwe Outlook. Microsoft lijkt gebruikers steeds meer richting hun cloudplatform te duwen, en dat past niet bij mijn manier van werken.

• Auteur
  • Topper
  • August 17, 2025

Inmiddels een nieuwe installatie gedaan en nu staat land en regio conform het door Marlon92 voorgestelde , echter het probleem is er nog steeds, de oorzaak zou volgens mij in de webmail te zoeken moeten zijn,  met mijn andere 2e eveneens nieuwe pc precies hetzelfde gedaan en daar geen enkel probleem mee, mail werkt hier als vanouds

• August 17, 2025

Inmiddels een nieuwe installatie gedaan en nu staat land en regio conform het door Marlon92 voorgestelde

Nee, dat stelde ik helemaal niet voor. Bij mij is het op 1 pc zo. En ik dacht misschien is het bij jou ook zo en is dat het probleem. 

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2025

Kan kpn mijn webmail accounts op mijn verzoek resetten? 

• August 18, 2025

Kan kpn mijn webmail accounts op mijn verzoek resetten? 

Nee. Dat hoeft ook helemaal niet. Je kunt die extra mappen gewoon zelf verwijderen. Let wel op dat je de mail die er in staat eerst even verplaatst naar andere mappen.

HeidiV
Topper
  • August 18, 2025

De IMAP mappen hebben ‘onder water’ Engelse namen, dat kan je zien als je op Bewerken klikt bij Instellingen → Accounts in KPN webmail.

@Armand2025 Had je in Outlook 2019 het account misschien ingesteld als POP account want dan krijg je standaard Nederlandse (systeem taal) namen voor de overige mappen omdat die lokaal zijn.

De enige manier die ik weet om via IMAP Nederlandse namen te krijgen is om bij Pad van de hoofdmap INBOX in te stellen bij Meer instellingen, tabblad Geavanceerd in Outlook:

Als je dat instelt maakt Outlook zelf nieuwe mappen aan onder Postvak IN met Nederlandse namen.

In KPN webmail kan je via Selecteer de locatie naar de mappen wijzigen zodat alle mails ook in de Nederlandse genaamde mappen geplaatst worden als je een keer met webmail werkt:

Je zal bij alle mail clients moeten instellen dat de hoofdmap INBOX is anders wordt het een rommeltje van mappen en staat de mail verspreid over de 2 verschillende mappen per mailfolder.

Je kan ook in de nieuwe outlook nog steeds exports maken naar .pst bestanden.
Overigens worden POP accounts standaard als PST opgeslagen.

• August 18, 2025

@HeidiV je maakt er een lekkere puinhoop van. In webmail moet je helemaal niets wijzigen. De mappen hebben "onder water" inderdaad Engelse namen. Dat is logisch. Dat moet ook zo blijven.

Het probleem zit in Outlook. En daar moet het op opgelost worden. 

HeidiV
Topper
  • August 18, 2025

@Marlon92 Hoezo puinhoop, eenmaal ingesteld werkt het prima.

Waarom zouden die map namen Engels moeten blijven, dat dient verder geen enkel doel.
Het is toch niet voor niets dat je het kan wijzigen in webmail, waarom zou je daar geen gebruik van mogen maken?

Ik heb nooit een oplossing voor Outlook gezien die werkt voor IMAP mappen, de /resetfolder.. opties zijn voor exchange accounts.
Als jij een betere oplossing hebt zie ik die graag.

TS kan ook Thunderbird gaan gebruiken, die vertaalt de mapnamen automatisch naar Nederlands (of andere ingestelde taal).

• Auteur
  • Topper
  • September 1, 2025

oplossing is nog steeds niet gevonden, webmail blijft de mappen sent en trash erbij halen, inmiddels outlook zo aangepast dat ik de mappen prullenbak en verzonden binnen outlook heb verwijderd om de zaak een beetje overzichtelijk te houden.

• September 1, 2025

oplossing is nog steeds niet gevonden, webmail blijft de mappen sent en trash erbij halen...

Die haalt webmail er niet bij. Outlook maakt die mappen steeds opnieuw aan op de server.

Welke Outlook versie gebruik je precies? Office 2024 schrijf je. Is dat een zakelijk pakket ofzo? Ik heb zelf hier Office 365, maar dat is weer anders volgens mij.

Het probleem met Outlook is dat er 20 verschillende versies zijn ofzo...

• Auteur
  • Topper
  • September 1, 2025

officiële licentie office LTSC 2024, ik gebruik em zakelijk

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 1, 2025

Als je nu office 2019 zal installeren zal je helaas zelfde zien.

Heb zelfde gehad maar met die optie reset folders was het weg

• Auteur
  • Topper
  • September 1, 2025

ook geprobeerd, office 2024 geheel verwijderd, office 2019 geïnstalleerd en dezelfde fout wederom , tevens loopt je tegen PST en OST probleem aan.