Skip to main content

Hallo,

Ik heb een probleem met het versturen van emails.

Ik krjjg foutmelding 0x800CCC1A, instellingen gedaan via de site :

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/geen-e-mail-ontvangen-of-versturen.htm

Ik heb Outlook 2019

Weet iemand wat ik fout doe bij het versturen van email vanuit Telfort

Ā 

Als het goed is staat er nog een foutmelding bij?


TaakĀ Ā  x.xxxxxx@telfort.nl ā€“ Verzendenā€¦rapporteert fout (0x800CCC1A): De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mail server of internetprovider


Versleuteling voor inkomende email: STARTTTLSĀ 

uitgaande: SSL/TLS


Hallo @Pam55Ā gebruik je misschien AVG Security of Avast? Er worden de laatste tijdĀ meer problemen gemeld met mail versturen.Ā De gemeenschappelijke factor lijkt daar het gebruik van AVG security. Is dat het geval kijk dan of uitschakelen vanĀ uitgaande e-mail (SMTP) scannenĀ voor jou ook de oplossing brengt.

Ga daarvoor naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en danĀ uitgaande e-mail (SMTP) scannenĀ uitzetten. Ā 

Ā 


Hallo Ruud, dank voor je terugkoppeling.

Helaas dat is niet de oplossing...


email versturen via xxxx@outlook.comĀ werkt wel. Ik heb echt het idee dat er echt iets niet goed gaat met Telfort en outlook.Ā 

Via Telfort webmail kan ik namelijk wel de emails zien.Ā 


Ok, spijtig. Dan kan ik alleen verwijzen naar de KPN website, waar je zelf ook al was.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Hier staat ook een stappenplan voor Outlook 2019.

Gebruik je wel deĀ  xxxx.kpnmail.nl mailservers?


ik gebruik de xxx.telfort.nl server


HalloĀ @Pam55Ā 
Dan zou ik toch de kpnmail.nl servers instellingen gebruiken, zoals ook aangegeven staat op de KPN website bijĀ de link die jij zelf aangaf:

ā€œ Let op:Ā Heb een @telfort-mailadres? Dan werken deze instellingen ook. ā€œ


Hallo Ruud,

Ken jij nog andere manieren om de email weer binnen te halen in Outlook ?

Ik heb een ander email adres , eindigt ook opĀ  Ā @telfort.nl en die werkt wel.Ā 

Het configureren van mijn account moet ik ok handmatig doen. Anders gaat het gewoonweg niet. Je

reactie zie ik graag tegemoet,

Groeten,

Pedro

Ā 


Gebruik je nu al de kpnmail.nl servers?


Nee, ik gebruik de Telfort servers. Het vreemde is dat ik meerdere email adressen van Telfort gebruik en die werken. Maar ik zal de kpnmail server eens proberen.

Ik hou je op de hoogte en dank voor je reactie


Ik heb Outlook 2019. Ik volg de stappen van deĀ 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-outlook-2019-2016.htm

Ā 

Ik vul in bij Aanmelden: mijn email adres @telfort.nl , klik op volgende en krijg dan de melding dat de de gebruikersnaam is mogelijk onjuist. Controleer of u deze juist hebt getypt. Neem anders contact op met uw beheerder.

als ik invul ...@kpnmail.nlĀ krijg ik de melding : U kunt zich hier niet aanmelden met een persoonlijk account. Gebruik in plaats daarvan uw werk of schoolaccount.

De webmail kan ik wel zien


als ik invul ...@kpnmail.nlĀ krijg ik de melding : U kunt zich hier niet aanmelden met een persoonlijk account. Gebruik in plaats daarvan uw werk of schoolaccount.

Dat gebeurt toch niet tijdens het configureren van jouw emailaccount binnen Outlook. Plaats eens een screenshot van het scherm waarop je dat te zien krijgt.


Beste,Ā 

Het werkt weer!Ā Ik kan mijn emails weer binnen halen. Ik zal vermoedelijk iets niet goed gedaan hebben. Dank je wel voor je terugkoppeling. Topic mag gesloten worden.

Hartstikke bedankt voor jet meedenken en reageren.

Groeten,

Pedro

Ā