Skip to main content

Ik probeer mijn mail instellen maar het lukt niet. Mail wordt via IMAP binnengehaald in Apple Mail vanaf een andere mailprovider, dus niet KPN. Dit gaat prima via andere netwerken maar zodra ik het in het KPN netwerk doe lukt niet. Ik weet zeker dat de gegevens kloppen en dat het IP niet geblokkeerd is op de externe mailprovider. Ik kan via webmail wel de mail bekijken. Het probleem lijkt in het KPN netwerk te zitten. De modem is een Experia Box V10. Kan het zijn dat er in de modem nog ergens poorten geblokkeerd worden oid?

Ha @ChristinePr, welkom! Wij blokkeren in ieder geval geen poorten, dat kunnen we uitsluiten 🙂. Heb je ook de mogelijkheid om een ander e-mailprogramma te testen om te kijken of het dan wel werkt? En krijg je ook een bepaalde foutmelding o.i.d?


Ja ik heb het ook met Thunderbird geprobeerd maar zonder resultaat. En ik krijg alleen de melding dat accountgegevens niet kloppen. Maar dat hebben we getest via webmail en dat gaat prima. Er komt een KPN monteur langs om de modem te resetten. Ik hoop dat dat de oplossing is.


Ha @ChristinePr, wanneer komt de monteur? Een modemreset gaat dit vermoedelijk niet oplossen, dat zou zonde van het geld zijn.. En dat kan je ook zelf doen, door op het resetknopje van het modem te drukken óf een paperclip o.i.d. in het gaatje te prikken.

 

Je hebt niet bijvoorbeeld een 0 in plaats van een o of een spatie achter het wachtwoord ingevoerd? Begrijp ik goed dat je ook bij Thunderbird de melding krijgt dat de accountgegevens niet kloppen? Krijg je die meteen al bij het invullen van je gegevens of later pas?