Skip to main content
Antwoord

Probleem met versturen e-mail via 4G/5G van KPN

• October 29, 2025
  • 4 reacties
  • 37 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Ik moet bij verschillende klanten IMAP-mail instellen op hun telefoon. Nu heb ik al bij verschillende klanten het probleem dat de uitgaande mail niet werkt op 5G van KPN of een dochterbedrijf. Zodra de telefoon op WiFi wordt gebruikt, werkt het ineens wel. Het gaat bij alle gevallen om Android toestellen. We gebruiken de eigen mailserver (mail.eigendomein.nl) poort 587 met StartTLS. De inloggegevens kloppen, dat is meerdere malen getest. 

Is dit een bekend probleem? Het is geen toeval meer aangezien het meermaals is voorgekomen.

Beste antwoord door Marlon92

Dit gaat dus niet om emailadressen van KPN? 

Ik denk dat de mailserver niet goed omgaat met IPv6. Of er is een ip adres blokkade.

4 reacties

• Antwoord
  • October 29, 2025

Dit gaat dus niet om emailadressen van KPN? 

Ik denk dat de mailserver niet goed omgaat met IPv6. Of er is een ip adres blokkade.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 29, 2025

Bedankt Marlon! Het gaat niet om een e-mailadres van KPN inderdaad, maar om een info@eigendomein.nl. Het lijkt inderdaad dat het een IPv6-probleem is. We hebben nu alleen IPv4 in de mailrecords staan en het lijkt weer te werken voor 1 klant, erg vreemd.

Een andere klant ook geprobeerd, die zit echter bij BudgetMobiel, maar voor hem werkt het nog steeds niet helaas. Precies hetzelfde probleem. Budget Mobiel maakt ook gebruik van het KPN-netwerk toch? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 29, 2025

Budget maakt gebruik van de infrastructuur van KPN, maar heeft verder niets met KPN als provider te maken ​@KlokM 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 30, 2025

Het bleek te gaan om een IPv6 probleem, bedankt beiden voor jullie reacties!