Skip to main content

Sinds een paar dagen hebben wij een probleem met het versturen van mail via Outlook 2019. De mail blijft hangen in het Postvak uit en moet daar handmatig uit worden verwijderd. Om dit op te lossen heb ik de accounts opnieuw geinstalleerd, maar dat ging alleen als ik de encryption op None zetten bij de SMTP server, zie onder. Dit kan niet de bedoeling zijn. Hoe kan ik dit oplossen,

groeten,

Joop

 

 

Aanvulling, met encryptie aan krijg ik de foutmelding;

Send test Email message: The oiperation timed out waiting for a response from the sendin g(SMTP) server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or \internet service provider (ISP)


Hallo @JoopJoop gebruik je misschien AVG Security of Avast? Er worden de laatste dagen meer problemen gemeld met mail versturen. De gemeenschappelijke factor lijkt daar het gebruik van AVG security. Is dat het geval kijk dan of uitschakelen van uitgaande e-mail (SMTP) scannen voor jou ook de oplossing brengt.

Ga daarvoor naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en dan uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  

 


Kan je met Outlook 2019 niet gewoon, net als bij Outlook Office 365 de wizard doorlopen om jouw account aan te maken?

Met Outlook Office 365 ben ik in een paar klikjes klaar en hoef ik alleen mijn e-mail adres en wachtwoord in te geven, de rest gaat automatisch.

 


@wjb: als dat nou zou werken,…

@RBxx : Ik gebruik AVAST heb de virusscanner even uitgezet en,….. het werkt.

Vervolgens in AVAST opgezocht hoe je de outbound mail scanner uit kunt zetten:

https://support.avast.com/en-ww/article/Antivirus-shield-settings/#pc

Uitgezet, en het werkt weer normaal.

Bedankt voor je supertip!!

groeten,

Joop