Skip to main content

er zijn email die niet door kpnmail worden ontvangen. het betreft een email van de advocaat respectievelijk rechtbank. de advocaat klaagt daar ook over. de mails die ze wilt door sturen komen bij kpnmail adressen niet aan.

Beste @saabjos, wat onhandig! Gaat het om alle KPN Mail adressen? Of alleen om bepaalde? En krijgt zij een foutmelding o.i.d.? Ziet ze de mails wel in de verzonden items? En gaat het ook om alle e-mails die zij verstuurt? Of zijn er ook mails, bijvoorbeeld zonder bijlagen, die wel aankomen?


het betreft hier een email, met als bijlagen een brief van de rechtbank. deze is in eerste instantie verstuurd aan het KPN mail adres dat ik gebruik. vervolgens is de brief naar een ander email aders van mij verstuurd ...@teamb.nl. deze mail met dezelfde bijlagen is aangekomen. bij het doorsturen nar het kpnmail aders ter archivering kreeg ik op mijn teamb.nl adres de onderstaande foutmelding:

    host mx.kpnmail.nl n195.121.65.158]

    SMTP error from remote mail server after end of data:

    550 5.7.1 Mail rejected.

op het kpnmail anders kreeg ik geen melding. de advocaat klaagt omdat het de afgelopen week meerdere malen gebeurde dat mail met de oorsprong  van de rechtbank niet konden worden bezorgt bij de geadresseerde. gezien de importatie van deze mails is het van belang dat deze correspondentie bij de geadresseerde aankomt.


Vreemd! Je zou zo'n mail eens als bijlage kunnen versturen naar de collega's van Abuse, via abuse@kpn.com. Als je in de begeleidende mail uitlegt wat er aan de hand is, dan kunnen de collega's met je mee kijken. Wellicht kan collega @Raymondt op voorhand al iets zegen naar aanleiding van dit forumbericht!


Hallo @saabjos ,

Ik heb met de informatie die ik tot nu toe heb (de domeinnaam teamb.nl) al even gekeken in onze systemen. Ik zie op 16 juli 1 poging om vanaf een teamb-adres (en in dit geval zo te zien ook het jouwe) een mail te sturen naar een KPN-adres. Die werd op dat moment tegengehouden door het spamfilter, maar op dit moment triggert het spamfilter niet meer op die mail. Hij zou dus alsnog doorgestuurd moeten kunnen worden. Graag kijk ik ook even na hoe het zit met de mails van de advocaat, en waarom deze niet afgeleverd worden. Zou je mij een privebericht willen sturen met daarin vermeld het e-mailadres van de advocaat? Ik kan dan even uitzoeken wat daar misgaat.