Skip to main content

Goedendag,

De situatie: Een echtpaar heeft twee  @hetnet.nl e-mailaccounts . Ze hebben een desktop en beide een Samsung A 5 smartphones . Ze gebruiken beide  deze twee @hetnet.nl accounts. Tot een ongeveer maand terug hadden ze geen problemen. Ze hebben deze mailaccounts al meer dan 10 jaar.

PROBLEMEN: Vanaf een maand terug zonder duidelijke aanwijsbare reden, ontvangen ze ineens van een aantal contacten de aan hun gerichte mail of in de SPAMMAP, of wordt de mail helemaal niet ontvangen. Daarnaast kan het ook zo zijn dat de te ontvangen mail wel op de desktop binnenkomt komt maar, of op beide smartphones  niet, of in de beide smartphones in de spammap en soms bij de ene wel en de ander niet.

Zelf al alles bekeken: Ik heb al van alles voor de hand liggen dingen uitgeprobeerd en bekeken.  Ook heb ik alle instellingen op de desktop en beide telefoons nagekeken Alles ziet er goed uit en alle instellingen en poort instelling zijn oke. Toch werkt het niet zoals voorheen zoals aangegeven.

Proefje: Ik heb een twee gmail accounts aangemaakt met de identieke namen van het @net.nl en alles zo ingericht dat de oude situatie met @hetnet werd nagebootst. Dat werk al een klokje. Toch willen ze hun “oude en vertrouwde twee @ hetnet accounts behouden. en weer zo ingesteld en werkend als voorheen.

HOE KAN IK DIT PROBLEEM OPLOSSEN? .WAT HEB IK OVER HERT HOOFD GEZIEN?

Hallo @brouw160 , kijk eens naar onderstaande link voor de juiste instellingen:

e-mailinstellingen


Hallo Jan bedankt voor reactie. Die instellingen had ik al nagelopen en waren correct ingesteld.Het rare is dat er ook niets veranderd was aan de instellingen. Alles werkte perfect naar hun wensen. Zelf zeggen ze: 'We denken na de upgrade naar Windows 10 was het in de war' Ik kan die opmerking niet bevestigen dat hier een relatie is. Maar iemand nog een idee tip?

 

 


Hallo @brouw160 , als je de Mail app gebruikt die standaard in Windows 10 zit is het verstandig daar die accounts te verwijderen en opnieuw aan te maken, kies dan de rubriek ‘geavanceerde configuratie’ en NIET de rubriek ander account POP IMAP.

Succes.

 


Welkom op het forum, @brouw160! Gebruikt het echtpaar inderdaad de Mail app? Zo ja, heb je de tip van Jan kunnen proberen?