Skip to main content
Ben benieuwd wat de oplossing is.

Heb dit probleem ook met enkele niet KPN accounts.

Via 4G kan ik de mail gewoon lezen en versturen.

Via het KPN wifi netwerk lukt dit niet.



*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt



Hoi @lefox, goed dat je het hier meldt. Duidelijk is dat er met het e-mailaccount zelf niets aan de hand is. Is jouw Experia Box de V10A? Dan adviseer ik je deze een fabrieksreset te geven, door het verzonken resetknopje aan de achterkant ingedrukt te houden tot het powerlampje rood wordt. Het opnieuw opstarten kan vervolgens tot 30 minuten duren, hou daar rekening mee.



Er zat een probleem in de V10A dat dit kan veroorzaken. De technische uitleg is dat de V10A IPv6 ondersteunt maar dat dit niet geheel is geïmplementeerd. Er wordt dan een poging gedaan om de mailserver te bereiken maar dit mislukt. Deze storing is al wel opgelost maar werkt pas na een fabrieksreset.



Als je geen V10A hebt zit ik er wellicht helemaal naast. Dan hoor ik graag van je en zoeken we dit verder uit.
@lefox: Heeft dit geholpen of heb je nog problemen met de mail? Ik hoor het graag.
Hallo @lefox

Ik denk dat je je gebruikersnaam en wachtwoord niet bij de SMTP gegevens hebt gezet, dan krijg je n.l. dit soort situaties.

Ook de poort (587) is erg belangrijk



Uitgaande mail:

Server smtp.kpnmail.nl

Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.

Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam

en vul je wachtwoord in.

Poort 587

Vink TLS of SSL aan



Hierna zal het verzenden probleemloos gaan werken.
Ben benieuwd wat de oplossing is.

Heb dit probleem ook met enkele niet KPN accounts.

Via 4G kan ik de mail gewoon lezen en versturen.

Via het KPN wifi netwerk lukt dit niet.



*Admin: afgesplitsten een eigen topic voor vraag aangemaakt



Het probleem ligt niet aan de instellingen van de experia box. Ik heb het nl ook op een ander wifi netwerk. Vanaf mijn telefoon kan ik via de provider (ook in het buitenland) gewoon mailen maar via een wifi verbinding niet.
@huistijger: Volgens mij is dat meer voor de situatie andersom (werkt thuis wel, buitenshuis niet) :)



@lefox: Als het via elk wifi netwerk niet werkt (en met meerdere e-mailadressen) tast ik een beetje in het duister. Welke e-mail app gebruik je precies?
Het betreft enkele niet KPN account vb info@mijnaccount.nl

Vanaf thuis kan ik met een vaste verbinding en via wifi vanaf een windows computer mailen met de accounts en mail ontvangen.

Met een android telefoon en tablet lukt dat niet. Met de telefoon kan ik wel mailen en ontvangen via 4G

Bij een wifi netwerk van derden heb ik hetzelfde probleem. Ook daar kan ik via wifi op mijn android telefoon geen mail van deze account verzenden of ontvangen.
Lastig dit.. de logica ontgaat me een beetje. Met het KPN e-mailadres lijkt het dus niet veel te maken te hebben. Het klinkt eerder als een Androidprobleem maar ook dat is vreemd als het buitenshuis wel werkt.



Krijg je misschien een foutmelding in beeld? Dat zou ons verder kunnen helpen.

Reageer