Skip to main content

Ik heb gemerkt dat ik geen e-mailnotificaties ontvang van de dienst Mijn Overheid. Het gaat dan om zowel meldingen die ik zou moeten ontvangen als er een nieuw bericht in mijn Berichtenbox is binnengekomen, als om meldingen wanneer ik probeer om een bericht in de Berichtenbox door te sturen naar mijn eigen e-mailadres.

Samen met de mensen van Mijn Overheid heb ik geprobeerd om de oorzaak hiervan te achterhalen, en we zijn tot de conclusie gekomen dat de e-mailnotificaties niet werken waanneer ze naar mijn Planet-e-mailadres worden gestuurd. Wanneer ik een Gmail-e-mailadres instel worden de notificaties wel gewoon ontvangen.

Mijn vraag is of meer forumleden (en eventueel de moderatoren van dit forum) dit probleem herkennen. Zo ja, wordt er dan gebruik gemaakt van een Planet- of van een kpnmail-e-mailadres?

Ik hoor graag jullie bevindingen.

Piet.

Ik heb gemerkt dat ik geen e-mailnotificaties ontvang van de dienst Mijn Overheid. Het gaat dan om zowel meldingen die ik zou moeten ontvangen als er een nieuw bericht in mijn Berichtenbox is binnengekomen, als om meldingen wanneer ik probeer om een bericht in de Berichtenbox door te sturen naar mijn eigen e-mailadres.

Samen met de mensen van Mijn Overheid heb ik geprobeerd om de oorzaak hiervan te achterhalen, en we zijn tot de conclusie gekomen dat de e-mailnotificaties niet werken waanneer ze naar mijn Planet-e-mailadres worden gestuurd. Wanneer ik een Gmail-e-mailadres instel worden de notificaties wel gewoon ontvangen.

Mijn vraag is of meer forumleden (en eventueel de moderatoren van dit forum) dit probleem herkennen. Zo ja, wordt er dan gebruik gemaakt van een Planet- of van een kpnmail-e-mailadres?

Ik hoor graag jullie bevindingen.

Piet.

Niemand? Ook geen moderator?

Piet.


Hallo @P.J.M. van der Vooren 

Ik ervaar geen problemen met ontvangen van e-mailnotificaties van Mijn Overheid.
Ook ik gebruik een e-mailadres <ongelijk> kpnmail.nl , namelijk hetnet.nl.

Krijgt Mijn Overheid wel een reactie terug, bijv. een ‘bounce’ bericht met code 550 5.7.1 Mail rejected  of helemaal niets?


Hmm, ik heb hier nog niet eerder iets over gehoord @P.J.M. van der Vooren 🤔

Weet @Raymondt wellicht raad met deze situatie?


Hallo @P.J.M. van der Vooren ,

Ongeacht of anderen deze ervaring ook hebben of niet, het is niet de bedoeling en het moet opgelost worden. Op basis van de gegevens die we tot nu toe van je hebben heb ik niets kunnen vinden (dus ook niet dat er op een zeker moment iets naar je gestuurd zou zijn). Zou je in je profiel in een van de velden die aangemerkt is als ‘Privé’ in willen vullen op welk e-mailadres je deze mails zou moeten ontvangen, en een of meerdere data/tijdstippen waarop je iets van de overheid had moeten ontvangen, zodat we daar even verder naar kunnen kijken?


De mail van mijn boekhouder komen tegenwoordig ook in de spam map terecht. Das niet zo handig. Eerst had ik het niet eens door. Hij had al van alles gestuurd, herinneringen van bepaalde dingen die ik nog in moest vullen enzo. Dan is niet zo hand als je dat niet ontvangt.


Hoi @Nick83 , er vanuitgaande dat je die ontvangt op een KPN-mailadres: als je wil dat ik daar ook even naar ga kijken, dan weet je me te vinden.


Hallo @P.J.M. van der Vooren ,

Ongeacht of anderen deze ervaring ook hebben of niet, het is niet de bedoeling en het moet opgelost worden. Op basis van de gegevens die we tot nu toe van je hebben heb ik niets kunnen vinden (dus ook niet dat er op een zeker moment iets naar je gestuurd zou zijn). Zou je in je profiel in een van de velden die aangemerkt is als ‘Privé’ in willen vullen op welk e-mailadres je deze mails zou moeten ontvangen, en een of meerdere data/tijdstippen waarop je iets van de overheid had moeten ontvangen, zodat we daar even verder naar kunnen kijken?

@Raymondt Gedaan!

Piet.


Hoi @P.J.M. van der Vooren ,

Dankjewel! Ik heb even gecheckt, en het lijkt erop dat je  noreply@digid.nl en noreply@mijn.overheid.nl in je lijst van geblokkeerde afzenders hebt staan. Daardoor komen de mails niet binnen. Als je inlogt op de webmail, dan kun je deze mailadressen daar weer uit halen en zou alles weer binnen moeten komen.


@Raymondt Dank voor je reactie! Beide afzenders stonden inderdaad als geblokkeerd in webmail. Maar het gekke is dat ik deze adressen nooit als geblokkeerd heb aangemerkt. Curieus. Inmiddels heb ik ze uit de geblokkeerde afzenders verwijderd.

Hadden overigens de mails van Mijn Overheid dan toch niet gewoon moeten binnenkomen op de twee andere mailprogramma's die ik gebruik (Thunderbird en Mail in Windows 11)? Of zijn ze daar dan ook geblokkeerd?

Piet.


Hallo Piet,

Op het moment dat afzenders binnen de webmail geblokkeerd zijn, dan zullen ze ook niet binnen komen op de mailprogramma's op je computer. Wat er gebeurde is dus logisch.


Nee @P.J.M. van der Vooren , mail van geblokkeerde verzenders bereikt de mailbox niet. Ze worden daarvoor onderschept. Naar aanleiding van een eerdere vraag heb ik vorig jaar wat geëxperimenteerd. De verzender merkt er ook niets van, want er wordt ook geen ‘bounce’ bericht teruggestuurd.

edit: @Raymondt was me net voor 😀


Ah, top dat de oorzaak gevonden is @P.J.M. van der Vooren, bedankt voor het meekijken @Raymondt 😊