Skip to main content
Beantwoord

Problemen met verwerken van mail op PC, mail komt wel binnen maar kan het niet verplaatsen/verwijderen

• February 2, 2026
  • 5 reacties
  • 45 keer bekeken

Mijn mail verwerking werkt niet meer. Ik werk met outlook en sinds een dag of 4 zie ik wel de mails binnenkomen maar kan ze niet meer verplaatsen of verwijderen. Hij lijkt dat wel te doen echter als ik dan outlook afsluit kan ik hem niet meer opstarten. Moet dan eerst via taakbeheer outlook afsluiten en kan dan wel weer opnieuw opstarten. Krijg dan alle verplaatste en verwijderde mails weer in mijn inbox... Wat kan dit zijn?

Beste antwoord door Marlon92

Log in op webmail. Zie je daar alle mail staan? En ook alle mappen met inhoud zoals je dat in outlook gewend bent?

Als dat het geval is, dan word er IMAP gebruikt. In outlook zou je dan het hele account kunnen verwijderen en opnieuw aan kunnen maken. Alle mail word dan weer opnieuw van de server gedownload. Zo heb je weer een frisse start.

5 reacties

JanD
Superuser
  • February 2, 2026

Beste ​@Super wifi punten op rood kun je de mail wel goed afhandelen via de KPN Webmail?

Outlook is iets van Microsoft, daar heeft KPN niets mee van doen.

• Antwoord
  • February 2, 2026

Log in op webmail. Zie je daar alle mail staan? En ook alle mappen met inhoud zoals je dat in outlook gewend bent?

Als dat het geval is, dan word er IMAP gebruikt. In outlook zou je dan het hele account kunnen verwijderen en opnieuw aan kunnen maken. Alle mail word dan weer opnieuw van de server gedownload. Zo heb je weer een frisse start.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

​@Super wifi punten op rood 

De laatste versie van Microsoft Outlook iseen nachtmerrie. Als je met Outlook een email verstuurt gaat die email eerst naar de servers van Microsoft en pas daarna naar de emailservers van de KPN.

Een gelijksoortige procedure wordt uitgevoerd als je email ontvangt. En als er dan iets bij de servers van Outlook fout gaat krijg je dit soort problemen.

Ik zie nu dat ook in de webmail de mail van mijn vrouw niet werkt. Moeten aanpassen maar probleem veranderd niet. Hij geeft aan dat er een communicatie probleem is…

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hey ​@Super wifi punten op rood. Erg lastig dat je problemen ervaart met het verplaatsen en verwijderen van mail in Outlook. Zelf weet ik niet zo goed wat er misgaat, want Outlook is zoals genoemd een product van Microsoft en daar bieden wij geen ondersteuning op. Maar misschien heb je wel iets aan de tips die worden gegeven in het topic. Als ik zelf dan toch nog een duit in het zakje mag doen: Gebruik je Outlook Classic? Misschien kun je overstappen op New Outlook. 

Wel noem je dat er iets misgaat in de KPN Webmail, maar ik begrijp je nog niet helemaal. Je kunt dus inloggen of lukt dat niet? Of kun je wel inloggen en kun je daar ook geen mail verplaatsen? Welke foutmelding krijg je exact? Dan kunnen we je daar misschien wel mee helpen.Â