Hoi ​@IBerkers . Welkom hier.
Het lijkt hier om en spam controle te gaan. Heb jij zelf aanpassingen gedaan in de instellingen in de webmail? En via wat voor verbinding werk jij? VPN? Aangepast DNS?
nee ik heb geen wijzigingen gedaan in de instellingen. Dit is zowel wanneer we versturen binnen de webmail alsook vanuit outlook. we werken met een bekabelde verbinding/vaste pc.
test mails verstuurd met een VPN verbinding vanuit de webmail.
Probeer het eens te doen zonder dat je VPN gebruikt.
Beste ​@IBerkers mail ontvangen en verzenden werkt uitsluitend goed zonder de VPN actief, is nog nooit anders geweest.
Sommige (betere) (betaalde) VPN-software schakelt zichzelf tijdelijk uit bij mailverkeer en dan kun je de VPN gewoon actief houden.
Kijk eens of dat bij jouw VPN-pakket ook zo in te stellen is, anders andere VPN nemen of gewoon de VPN (tijdelijk) uitschakelen bij mailverkeer.
Is de webmail client webmail.kpnmail.nl met hetnet.nl login?
Vanuit outlook moet als uitgaande server smtp.kpnmail.nl gebruikt worden met STARTTLS en authenticatie.
In de KPN webmail client kun je niets instellen indien ingelogd met hetnet.nl, dus dan ligt de fout bij KPN.
Als ik het goed begrepen heb krijgen ze automatisch bericht van DMARC problemen, dus mogelijk lost het zichzelf op.
de foutmeldingen zijn in eerste instantie begonnen BUITEN de webmail, en binnen outlook verzonden mails. dus los van mijn vpn verbinding, ben ik vooral op zoek naar een oplossing voor de foutmeldingen die ik krijg voor versturen binnen outlook.
Dan zijn de volgende vragen:
- werkt het als U een mail verstuurd via de webmail?
- Wat is de uitgaande SMTP server in Outlook?
In principe zou smtp.hetnet.nl moeten werken omdat dit dezelfde server is als smtp.kpnmail.nl.
Gebruikt Outlook een versleutelde verbinding naar de SMTP server plus gebruikersnaan (...@hetnet.nl) en wachtwoord?
Er zijn sites waar je DMARC kunt testen, ik zie geen rode vlaggen voor hetnet.nl