Skip to main content
Vraag

Problemen met Windows Live Mail

• November 25, 2025
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

Inkomende lukt nog; Uitgaande Lukte nog een tijdje via SMTP -kpnmail.nl  via poort 587

op een oude PC. maar nu niet meer. Krijg Klein-scherpje met naam en WW **********

Kli erop maar lukt niet. Div. WW-(KPN) opnieuw ingelogd; maar lukt ook niet.

Gaarne advies hoe nog te gebruiken. 

bvd, m vr groet,

TJH Wigman.

6 reacties

• November 25, 2025

Windos Live Mail komt nog uit het Windows XP tijdperk. Het word al zowat 10 jaar niet meer ondersteund en van updates voorzien. Je kunt het beste overstappen naar een ander emailprogramma. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 25, 2025

Beste ​@Wibaut gewoon de standaard webmail van KPN gebruiken, werkt altijd goed:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Zoals ​@Marlon92 zegt, LiveMail moet je niet meer willen gebruiken, zeer achterhaald en zeer onveilig.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 25, 2025

En anders is Mozilla Thunderbird een mooie vervanger.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 25, 2025

@Wibaut 

Welke versie van Windows heb je ? Ik denk dat je een instelling gebruikt die niet meer door de KPN geaccepteerd wordt. Zoals bijv. het gebruik van poort 25.

Kun je wel binnenkomen bij de KPN webmail ? Dan zijn het wachtwoord en gebruikersnaam goed.

• Auteur
  • November 26, 2025

Windows-10 en 11. Geruikte voor '’verzenden'’ al poort 587; lukte de laatste 2 jaar nog wel; nu niet meer !

Gebruik L-mail nog met oude dossiers. WebMail werkt wel ! Denk dat Live Mail nu niet meer goed werkt. Gebruik ook New-Outlook; werkt wel goed.

Bedankt voor de Info !

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Wibaut, fijn dat je verder gekomen bent!

Ik sluit me aan bij de tips die hier al gegeven zijn: Het is sowieso goed om je besturingssysteem en programma's up-to-date te houden. Zo weet je zeker dat je veilig gebruik kunt maken van je diensten zoals je mail, en weet je ook zeker dat alles zal werken. 

Daarnaast is het goed om te dubbelchecken of je nog de meest recente instellingen gebruikt. Mocht je dat nog eens willen nalopen, je vindt ze allemaal hier: E-mail instellen op je pc of Mac | KPN