Skip to main content

Nooit problemen gehad met 0x80048830, maar sinds deze week (1 juli 2020) komt het voor dat mijn uitgaande emails niet verstuurd worden, oorzaak synchronisatie probleem( 0x80048830). De mail wordt dan veel later, of de andere dag bij het inloggen, verstuurd. Het vreemde is ook dat de mail in geen enkele map te zien is. De mail zweeft dan blijkbaar ergens.

Maaaaarrrrr, als ik dezelfde email via mijn hotmail account verstuur, binnen dezelfde outlook-app, dan wordt mijn email direkt verzonden en komt ook direkt bij de geadresseerde aan!

Is het dan toch geen probleem van de server van KPN?

De moderator zegt dat dit probleem veroorzaakt wordt door Windows Firewall of een anti-virusprogramma. Waarom heeft hotmail er dan geen last van? Overigens vind ik het makkelijk van de moderator als hij zegt dat wanneer het weer werkt, het probleem is opgelost! Blijkbaar komt dit probleem vaker voor, dus lijkt mij een onderzoek hiernaar voor de hand liggen. 

Hartelijke groet,

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hotmail binnen outlook gebruikt een ander protocol. Dus dat kan heel goed dat da wel werkt.


Hoi @edouard48. Wat vreemd dat jouw e-mails niet gelijk verstuurd worden. Dit lijkt op een instelling in Outlook zelf. Zou je via KPN Webmail een e-mail willen versturen? Dan weten we het zeker en kunnen we verder zoeken naar een oplossing. :relaxed:


@ Vikash:

De mail versturen via Hotmail liep op datzelfde moment ook langs dezelfde mail-applicatie als waarmee ik mijn planet-mails verstuur, nl. Mail in Windows. Als het weer eens voorkomt zal ik via de webmail een testje doen en houd ik u op de hoogte. Bedankt alvast.

 


@ Vikash:

De mail versturen via Hotmail liep op datzelfde moment ook langs dezelfde mail-applicatie als waarmee ik mijn planet-mails verstuur, nl. Mail in Windows. Als het weer eens voorkomt zal ik via de webmail een testje doen en houd ik u op de hoogte. Bedankt alvast.

Dat is goed. Ik hoor graag van je als het weer gebeurd!


Reageer