Skip to main content

in mijn prullenbak zie ik maar een beperkt aantal weggegooide mails (nu tm 21-5) waar is de rest gebleven?

Nee ik heb geen archiefmap en nee ik heb niet aangegeven dat prullenbak na 30 dagen wordt geleegd…

 

@cvbussum 

Heb je wel naar beneden ge-scrolled (in de webmail) ?


nee ik heb niet aangegeven dat prullenbak na 30 dagen wordt geleegd…

Hoef je ook niet aan te geven. Dat is standaard van de prullenbak. Ze blijven daar inderdaad tot 1 maand na weggooien. In die maand kan je je nog bedenken. Daarna zijn ze weg.

De prullenbak is niet bedoeld voor bewaren. Je gooit thuis ook niet al je belangrijke papieren je de prullenbak om te bewaren.

Zelf heb ik wat extra mapjes gemaakt als '’facturen kpn'’ '’belangrijke topics'’ bijvoorbeeld. Verplaats je mails dus naar zo'n map en niet de prullenbak.


Tip! Maak een map aan ‘deleted messages’ en bewaar daar je te verwijderen mails in, na verloop van tijd inderdaad verplaatsen naar je map ‘prullenbak’, dan heb je altijd je mails nog, mocht je er een zoeken in de tussentijd...


Betere tip, verplaats alleen mails waar je daadwerkelijk vanaf wil naar de prullenbak en bewaar de rest gewoon in de inbox. In het onwaarschijnlijke geval dat die inbox te groot wordt kan je altijd nog archiveren. (ik heb hier nog mails van 25 jaar geleden in de inbox)


Dank voor tip van aanmaken nieuwe map.

Ik was gewend aan xs4all (zijn overgenomen door KPN met alle drama gevolgen van dien...) en daar bleef alles gewoon altijd in je prullenbak zitten…

Zijn ze mij dus ook even vergeten te vertellen bij KPN (net als dat je xs4all prullenbak niet mee is gemigreerd naar KPN dus alles kwijt...)

 

aaarghhhhh KPN 

 

 

 


Hallo @PeterG ik heb bij de helpfunctie van de webmail nergens kunnen terugvinden dat de mail in de prullenbak na 30 dagen automatisch definitief wordt verwijderd, maar misschien heb ik niet goed genoeg gekeken. Graag de bron even weergeven.

Ik heb wel een advies zien staan om niet een vinkje te plaatsen bij direct verwijderen van de mail in de prullenbak zodra deze in de prullenbak wordt bewaard.

 


In Thunderbird, een e-mail cliënt van Mozilla kan de prullenbak automatisch geleegd worden.

Wanneer ik dat niet instel worden berichten in de prullenbak die dertig dagen oud zijn verwijderd.


Ik ben benieuwd naar het antwoord van @PeterG inzake de webmail-vraag.

 


Als je jouw prullenbak opent op een Nokia 301 moet deze sneller worden geleegd.


Het wordt 30 dagen bewaard in de prullenbak, JanD. PUNT ⚫️

Ik heb nog nooit een e-mail prullenbak (online) meegemaakt die anders werkt.

Ik had ook wat mails daarin maar de prullenbak is leeg. Heb ik niet zelf gedaan.

Weggooien is weggooien. Als je thuis iets in de prullenbak gooit bewaar je dat dan ook nog een jaar????

KPN heeft GEEN uitleg over de webmail online. Heb me te pletter gezocht.

Wie doet nou iets in een prullenbak als je het toch wilt bewaren?????😴. Als je verder geen mappen hebt (gemaakt) laat het dan gewoon in de inbox staan.


Hallo @PeterG ik snap je punt, thuis gooi je ook je prullenbak regelmatig leeg, ik kan alleen in het helpgedeelte van de webmail-ondersteuning niet terugvinden dat de prullenbak na 30 dagen automatisch geleegd wordt en daar wilde ik graag antwoord op.

Ik ga nu een item in de prullenbak gooien via de webmail en wacht 30 dagen af.


Ik moet zeggen dat ik er nog nooit van gehoord had, dat items maar 30 dagen in de prullenbak zouden blijven. Ik weet wel dat de SPAM map leeg gehouden word. Na 14 dagen dacht ik word het weggeknikkert.


Berichten in de SPAM map worden na 30 dagen gewist, dat heb ik ruim een jaar geleden een keer getest:

Automatisch legen van de Prullenbak heb ik ook nooit van gehoord. Ik ga dat ook wel een keer uitproberen. 

Laat onverlet dat je de Prullenbak natuurlijk niet als archief moet gebruiken. 


Ze worden onder een oud omgezet Telfort account i.i.g. niet verwijderd na 30 dagen, 1 staat er zelfs al 5 jaar in.

Mail wordt normaal via POP opgehaald en POP staat ingesteld op na 60 dagen verwijderen.

Het zou natuurlijk kunnen dat het voor nieuwe mailboxen wel geldt of dat KPN dat langzaam aan het invoeren is.


@JanD schrijft: 

Ik ga nu een item in de prullenbak gooien via de webmail en wacht 30 dagen af.

Ik heb 't zelfde gedaan.

@Nick83 schrijft:

Ik moet zeggen dat ik er nog nooit van gehoord had, dat items maar 30 dagen in de prullenbak zouden blijven.

In het oude webmail stond het er bij mijn weten zelfs bij.


Mail wordt normaal via POP opgehaald en POP staat ingesteld op na 60 dagen verwijderen.

POP3 doet op de server niets met de prullenbak. Dus ook niets verwijderen. Als je alleen maar POP3 gebruikt blijft de prullenbak op de server ook leeg. 


@Nick83 

Ja, klopt maar er wordt ook via webmail een paar keer per week gekeken voor het geval er iets onterecht in spam staat en heel soms gelijk wat verwijderd, in al die tijd dus slechts 6 mails verwijderd via webmail.


Hoi @cvbussum, welkom. 

Jouw vraag heeft heel wat teweeg gebracht zie ik. Meerdere tips heeft het opgeleverd. En het wordt nu getest door meerdere leden om te kijken of het daadwerkelijk na 30 dagen verwijderd wordt. Ik ben ook gaan zoeken, maar kan het ook niet zwart op wit vinden. Ik weet echter niet anders dan dat de mails na 30 dagen verwijderd worden. Ik vermoed dan ook dat de testresultaten dit zal bevestigen. 


Dag allen, ik ben er alweer. En ik heb het verlossende antwoord:

De mail server verwijdert alleen e-mail uit de Spam folder na 30 dagen. 

Wordt dus de mail uit de prullenbak verwijderd na 30 dagen, dan komt dat door instellingen in de mail cliënt. 

 

Verder wil ik nog even deze tip aanhalen:

De prullenbak is niet bedoeld voor bewaren. Je gooit thuis ook niet al je belangrijke papieren je de prullenbak om te bewaren.

     Zelf heb ik wat extra mapjes gemaakt als '’facturen kpn'’ '’belangrijke topics'’ bijvoorbeeld. Verplaats je mails dus naar zo'n map en niet de prullenbak.

 

Dit is hoe het zit. Jullie hoeven dus geen 30 dagen te wachten. ;)


Bedankt voor de duidelijkheid @Bart_Z , dan hoeven we het niet meer uit te proberen.

En zoals je terecht aanhaalt en PeterG en ik ook al aangaven:

Laat onverlet dat je de Prullenbak natuurlijk niet als archief moet gebruiken.