Skip to main content

Is het bij meerdere mensen zo, dat nadat je bij KPN voor een Abbo kiest, waar alles geregeld word

en je dan meteen (dag later) van Ziggo vage berichtjes krijgt, waar je vervolgens op een “link” moet klikken. Niemand wist van mijn overgang naar KPN , maar meteen 1 dag later verschillende mailtjes :

1 : Belangrijke_boodschap_voor_u: Nu openen! Probeer dit gratis!

2 : We hebben verschillende pogingen gedaan om contact met u op te nemen over belangrijke meldingen en waarschuwingen voor uw account, maar helaas hebben we nog geen reactie van u ontvangen.
Uw online beveiliging is onze topprioriteit en we raden u ten zeerste aan uw abonnement te verlengen om uw digitale aanwezigheid te blijven beschermen tegen potentiële cyberbedreigingen en hackers.
Als je je lidmaatschap niet binnen de volgende 12 uur hebt verlengd, houd er dan rekening mee dat je account kan worden opgeschort.

 

ZIGGO Ondersteuningsteam  

Email komt van een XXXX@ghz.nl

 

Vind dit maar een raar afscheidscadeau ?

 

Admin: link verwijderd
 

 

 

@Ger045 

"xxxx@ghz.nl” lijkt me niet een emailadres van Ziggo. Het lijkt mij daarom dat dit spam/phishing is. Wat zijn andere email-links in de email ?


 

Uiteraard is dit SPAM of wellicht nog erger.

Gaat er om, dat ik mijn overstap naar KPN niemand verteld heb.

Dus niemand wist van mijn overstap behalve Ziggo en KPN

ontvangen mails :

<nKQIsLtpMT@ghz.nl>, <RLhDOeZQWL@ghz.nl>, <jJHODlTPeF@ghz.nl>, <ZaamNpGMEt@ghz.nl>,

 

Heb bij mijn oude buren, die een “gehackt”  WIFI (paswoord) hadden, ook al eens zoiets gezien

 

Ergo :  waar kan deze kennis vandaan komen, om mij deze mails te sturen, ze weten mail adres en de exacte opzegdatum, wat ik best vreemd vind

 

Ger

 

 


@Ger045

Dit is heel duidelijk spam/phishing en zeer waarschijnlijk niet van Ziggo afkomstig. Een emailadres kan op vele manieren “uitlekken”/gehackt worden. Via jouw zelf, via een kennis of een bedrijf. Of de spammers proberen gewoon eens wat combinaties van emailadressen uit. Hier valt geen zinnig woord over te zeggen. Maar ik zou me er niet al te veel zorgen over maken, maar je moet gewoon wel goed blijven opletten.

Je kunt ervoor zorgen dat email van deze afzender door jouw emailprogramma naar een special map wordt verplaatst of je kan in de KPN webmail email van deze afzender laten blokkeren.

Deze email eerst naar de spammap slepen en van daaruit verwijderen.


Welkom bij kpn 😀

Nog even dit:

Denk eraan dat je @ziggo.nl email adres na 6 maanden vervalt.

Ik heb de link onder het oranje gearceerde gerapporteerd. Niet de bedoeling dat men zoiets hier kan aanklikken.


Reageer