Skip to main content
Buitenshuis kan ik geen e-mail versturen vanaf mijn IPhone 5 s omdat de server geen relaying toestaat. De instructie om een nieuw account aan te maken gevolgd maar doet het nog niet. Moet ik eerst de oude accounts verwijderen, dan toestel uit en weer aan en dan een nieuw account aanmaken en weer toestel uit en aan om de boel te activeren?
Hoi @Pilef . Welkom op het forum!

Als je wilt mailen met een @kpnmail.nl (of andere KPN e-mail extensie) adres zou dat gewoon moeten werken.

Ik adviseer je de stappen via deze site te doorlopen: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm

Mocht het hier om een ander mailplatform gaan, kan ik je helaas niet verder helpen.
Dank voor je reactie. Die stappen heb ik gevolgd en heb nu een extra account op de iPhone maar buitenshuis nog steeds de relaying barrière. De vraag is of ik eerst de accounts moet verwijderen en het toestel uit en weer aanzetten en dan de instructie volgen, weer uit en aan om het in werking te zetten. Het verwijderen vind ik eng, vandaar de vraag of dat goed afloopt.
Werk je met IMAP instellingen? Zo ja, dan blijft in de regel alles gewoon op de server staan. En log je daar min of meer in.

Dan zou verwijderen geen probleem moeten zijn. Als je met POP werkt is dat een ander verhaal en raadt in ten strengste aan om te backuppen.
Dank, het was POP dus eerst backup en daarna account verwijderd en weer nieuwe aangemaakt volgens handleiding (toestel uit en aan). E-mail ontvangst is in orde. Verzenden buitenshuis echter nog niet. Nu verschijnt de tekst: de verbinding met de uitgaande server SMTP.kpnmail.nl is mislukt. Extra uitgaande e-mailservers kunnen voor e-mail accounts worden geconfigureerd in Accounts en wachtwoorden in Instellingen. Grote vraag welke en hoe precies?

Pim Le Feber
Dat is bizar. Van welk mobiel netwerk maak je buitenshuis gebruik? Is dat KPN?

De inloggegevens worden wel geaccepteerd?

Kun jij buitenshuis ook bij je webmail? https://betawebmail.kpnmail.nl/
Ik heb niet meer gehoord. Ik ga er voorlopig van uit dat het is opgelost. Zo niet, laat het weten!

wellicht ten overvloede maar hier ook nog eens de instellingen zoals ze horen te staan:

kpn.com/email