Skip to main content

Hoe kan ik (of jullie) de POP3 emails (compleet PST-bestand) ) weer terugzetten op de server?

Als je het pst file in Outlook opend dan kun je toch vervolgens die mails in het pst bestand oppakken en in de mailbox op de server (bijvoorbeeld de inbox) droppen? Of lukt je dat niet?


@Joris62 Je bedoelt de mailbox van WebMail (voor mij de enige manier om de server te benaderen)? Of is er nog een andere mogelijkheid? Paste in WebMail lukt niet :-(


@CoenC

Je moet eerst dat .pst bestand openen in Outlook zodat je die email in Outlook kunt bekijken. Heb je wel Outlook (op jouw computer staan) ? Want zonder Outlook lukt onderstaande “truc” niet.

Oplossing:

Maak in Outlook een extra account aan dat met IMAP werkt en dat ook naar jouw bestaande KPN emailaccount wijst. 

Synchroniseer dat IMAP account met jouw account op de KPN emailserver (Hoe werkt dat in Outlook ?).

Kopiëer vervolgens, map voor map, email van dat POP account naar een map naar keuze onder dat IMAP account. Vervolgens gaat Outlook aan de slag. Het resultaat is dat die emails weer op de (KPN) emailserver worden gezet. Je moet dan per map gewoon even wachten totdat Outlook klaar is met kopieren.


@Willy22 : je slaat de spijker op z'n kop 🙂. Was er net achter om in Outlook (POP) een extra account aan te maken onder 1 van mijn vroegere Alias-en (@hetnet) en heb inmiddels de Inbox over gezet 🙂.

Heb eerst allerlei email-clients geprobeerd maar géén daarvan importeert PST. Ook krijg ik binnen OL de Export naar Bestand niet aan de praat maar gelukkig hoeft dat nu niet meer.

Thnx !!