Skip to main content

Beste lezer,

Ik heb per ongeluk een alias aangemaakt, maar ik had een mailaccount moeten aanmaken. Nu heb ik de alias verwijderd, maar kan het zelfde mailadres niet voor een mailaccount gebruiken. Het mailadres is niet beschikbaar. Is het mogelijk om dat aan te passen, zodat ik het mailadres wel weer kan gebruiken?

Hallo @Annika3373 een moderator kan dit voor je regelen of sneller even bellen met 0800 0402.

Succes.

 


@Annika3373 

Zorg ervoor dat bij jouw profiel hier op het forum naam, adres, woonplaats, klantnummer (van het abonnement) en het emailadres dat problemen oplevert vermeld zijn. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator kan die reservering verwijderen.


Welkom op het forum @Annika3373, een e-mailadres (alias of mailbox) wordt na het verwijderen inderdaad een paar maanden beschermd waardoor die niet direct opnieuw aangemaakt kan worden. Dat om te zorgen dat een ander persoon niet jouw e-mailadres aanmaakt en mail voor jou ontvangt omdat mensen nog naar je oude adres mailen.

Jan en Willy geven al 2 mogelijke wegen die je hiervoor kunt volgen. Op je profiel zie ik nog geen gegevens staan, heb je al telefonisch contact gehad en is het via die weg gelukt?


Beste @Jasper, Jan en WIly,

Sorry dat de reacties even duurden. De afgelopen dagen bezig geweest met een verhuizing en ik kon op mijn mobiel niet ontdekken hoe ik mijn profiel moest aanvullen. Nu weer achter de computer is dat gelukkig wel gelukt. Het gaat overigens over de alias ***@kpnmail.nl.

Ik heb ondertussen de alias weer aangemaakt, omdat anders de mail nergens meer binnenkomt en verzenders een foutmelding krijgen. 

Hopelijk kan een moderator de alias en reservering verwijderen en deze als zelfstandig mailadres aanmaken?

Groet,

Annika


Welkom op het forum @Annika3373, een e-mailadres (alias of mailbox) wordt na het verwijderen inderdaad een paar maanden beschermd waardoor die niet direct opnieuw aangemaakt kan worden. Dat om te zorgen dat een ander persoon niet jouw e-mailadres aanmaakt en mail voor jou ontvangt omdat mensen nog naar je oude adres mailen.

Jan en Willy geven al 2 mogelijke wegen die je hiervoor kunt volgen. Op je profiel zie ik nog geen gegevens staan, heb je al telefonisch contact gehad en is het via die weg gelukt?

Dank je voor de gegevens @Annika3373, ik heb de alias nu verwijderd en de reservering verwijderd. Je kunt 'm nu via MijnKPN aanmaken als een mailbox!


@Jasper  Dank je wel voor het regelen. De mailbox is aangemaakt en ingesteld in outlook. Top!!!!


Graag gedaan, goed om te lezen dat het gelukt is! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile: