Skip to main content

Voor mij gaat binnenkort hetzelfde gebeuren. Het mailaccount/adres van mijn vriend moet behouden blijven wanneer we gaan samenwonen. Mijn abonnement blijft doorlopen en het zijne opgezegd.

Hoe kan dit het handigst geregeld worden?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Niet zomaar opzeggen in ieder geval. Ik denk eerst het abonnement omzetten naar een mail-only abonnement. Van daaruit kunnen dan later de adressen gemigreerd worden naar het andere internet abonnement.

Dat mail-only abo kost je wel € 7,50 per maand. Maar dat zal dan misschien maar 1 of hooguit 2 maanden lopen.


En het kan geen kwaad om zelf eerst ff een backup te maken van belangrijke mail. Want wie weet gaat er wat verkeerd en is plots al uw mail weg.


@Sjarlot :

Kun je aan jouw (KPN) abonnement meerdere accounts “hangen” ? Zo ja, dan kun je aan jouw abonnement een extra account/mailbox (met aparte gebruikersnaam + wachtwoord) “hangen” voor jouw vriend. Zeg voorlopig nog niks op. Gebruik de volgende weken/maanden om alle contacten van jouw vriend mede te delen dat zij hun mail naar een ander adres moeten sturen.

Een andere mogelijkheid is inderdaad een “Email Only” abonnement. Daarvoor moet je de klantenservice van de provider (KPN ??) van jouw vriend bellen.

Zitten jullie beide bij de KPN ? Dan kun je vragen (aan de moderators hier op het forum) om het account van jouw vriend te laten verplaatsen naar jouw abonnement.

Gebruikt jouw vriend IMAP of POP ? Als hij POP gebruikt in zijn emailprogramma dan is het inderdaad ZEER verstandig voor hem om (regelmatig) een backup te maken van zijn email.


Reageer