Skip to main content

Ik heb hier een HP 8720 staan die maakt al heel lang gebruikt van Scan to Email via smtp.kpnmail.nl (port 25) zonder username/ww. Dit werkt ineens niet meer en als ik de instellingen test dan krijg ik ook een error.

 

Werkt unauthorized smtp nog steeds via smtp.kpnmail.nl of is dit inmiddels geblokkeerd? Poort 587 maakt geen verschil)

Side question: werkt smtp.kpnmail.nl ook op een XS4all aansluiting?

Hallo @Operations8 je zult geauthoriseerd poort 587 moeten gebruiken en geldt ook voor xs4all.

 


@Operations8

Als je via het netwerk van een andere provider met smtp.kpnmail.nl contact wil leggen moet je altijd “authentication” opties aanvinken en invullen.

Welke versie van Windows gebruik(te) je ? Niet alle versies van Windows ondersteunen de optie “scan to Email". Of misschien recentelijk een update gehad ?


@Operations8

Als je via het netwerk van een andere provider met smtp.kpnmail.nl contact wil leggen moet je altijd “authentication” opties aanvinken en invullen.

Welke versie van Windows gebruik(te) je ? Niet alle versies van Windows ondersteunen de optie “scan to Email". Of misschien recentelijk een update gehad ?

Nee uiteraard KPN netwerk, anders werkt unauthorized SMTP nooit. Als dat wel het geval is zou ik mij zorgen gaan maken. Iets met open relay :p

 

Geen Windows. HP printer. Maar Windows 11 + M365 Outlook dan werkt unauthorized SMTP ook niet.


Hi @Operations8! Heeft een van de tips in het topic je geholpen het probleem op te lossen? Werkt Scan to E-mail ondertussen weer voor je?


Hi @Operations8! Heeft een van de tips in het topic je geholpen het probleem op te lossen? Werkt Scan to E-mail ondertussen weer voor je?

Bram, ja AUTH SMTP gebruiken was nooit een probleem maar het was zo makkelijk om unauthorized SMTP te gebruiken. Maar dat kan blijkbaar niet of niet meer.