Skip to main content

Bij 1 KPN account ( primair) staan verschillende aliassen. Tot heden ontvangt zowel het primaire account als de aliassen alle mails.

Is het mogelijk om de aliassen dusdanig  te scheiden zodat elke gebruiker zijn eigen mails ontvangt op PC en/of mobiel.

maw : de verschillende gebruikers kunnen elkaars mails dan niet meer zien

Log eens in op je mijn kpn en dan aan de linkerkant instellingen aanklikken  en dan op e mail klikken dan moet je wederom met je kpn id inloggen en daar kun je 1 alias kiezen om die als hoofdmail in te stellen en dan bevestigen, hoeveel aliassen heb je trouwens onder 1 hoofdmail

 

Neem onderstaande link ook even door als je er niet uitkomt

 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mailaccount-of-adres-aanmaken-of-opheffen.htm#:~:text=Je%20kunt%20tot%205%20e%2Dmailaccounts%20aanmaken%20in%20MijnKPN.


Dank voor. je reactie, ik zie alleen bij inloggen op mijn kpn geen instellingen aan de linkerkant.

Er staan 2 aliassen onder de primaire account


Inloggen op je mijn kpn thuis, dan krijg je een overzicht te zien met een regeltje informatie & instellingen te zien dat moet je dan openen en dan krijg o.a. e mail kopje te zien daar op klikken en vervolgens kiezen dan je alias het vaste mail adres instellen.


Bedankt, is helaas niet de oplossing van mijn vraag

 

 


Alleen een KPN medewerker kan aliassen verplaatsen van de ene mailbox naar de andere. Dus even wachten tot er hier 1 reageert. 

Het is wel jammer dat je het zelf niet kunt. Als je een alias verwijderd bij een box, dan gaat die in quarantaine voor enige tijd. Dus je kunt hem niet meteen weer toevoegen aan een andere mailbox. 


Hallo @KVE50 

Jij gebruikt dus 1 mailbox (account) met daarin meerdere aliassen. Dat werkt dus als één brievenbus met meerdere naamplaatjes daarop.

Bij een KPN abonnement kan je max. 5 mailboxen aanmaken met in iedere mailbox 10 aliassen.

Jij moet dus extra mailboxen aanmaken, waardoor de verschillende gebruikers elkaars mail niet meer kunnen zien. Via de link KPN e-mail instellingen kan je de nieuwe accounts en aliassen aanmaken.

Bestaande aliassen kan je niet zelf verplaatsen, daarvoor heb je hulp nodig van KPN. Zodra jij nl. een adres verwijdert, zet het systeem daar automatisch een reservering op van drie maanden. Een KPN medewerker kan die blokkering direct voor je vrijgeven.


Welkom bij ons op het forum @KVE50, de beschrijving van Ruud hierboven klopt helemaal :slight_smile: Als jij zelf mailboxen aanmaakt voor iedereen, je forumprofiel volledig invult en mij een privébericht stuurt met de e-mailadressen en welke aliassen waar onder moeten kunnen we dit samen regelen.