Skip to main content
Vraag

Selectief ontvangen van mail op planet.nl

• February 20, 2026
  • 8 reacties
  • 65 keer bekeken

Op mijn Planet account komt selectief geen mail meer binnen. Sommige standaard nieuwsbrieven maar ook specifieke mails. Van een afzender wel ‘gewone’ mails maar geen outlook vergaderverzoeken. Wat kan ik er aan doen?

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 20, 2026

Als je een mail naar jezelf stuurt op dat adres, komt het dan wel goed binnen?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

@Bommelwegbewoner 

Staan die emails niet in de spammap ? Dat kun je controleren in de KPN webmail. Gebruik je POP of IMAP voor dat emailaccount in jouw emailprogramma ?

Vervolgens ALLE wachtwoorden veranderen, inclusief dat van het KPN ID (“Wachtwoord vergeten"). En zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn (extra veiligheid). Hierdoor heeft een eventuele hacker geen toegang meer tot jouw KPN emailaccount. Er zijn hackers die bijv. selectief email verwijderen. Aangeraden wordt om regelmatig alle wachtwoorden te veranderen en wat vele mensen niet doen.

Kijk ook eens in de KPN webmail of er daar dingen zijn gewijzigd waar jij niks van af weet. Verwijder die dan.

@JanD maakt ook een goede opmerking.

Laat dan iemand van wie jij geen email meer ontving nog even een email sturen om te kijken of het opgelost is. Laat even weten of dit geholpen heeft.

Spam box is niet het probleem. Gecontroleerd en geen mails die ik moet ontvangen.

Ook mijzelf gemaild vanaf een ander account en dat werkt goed.

Maar het blijft vreemd: ik schrijf mij in voor een mailbericht/nieuwsbrief dat een krant steevast op vaste tijden verstuurd (3 keer per dag). Ik krijg wel bevestiging van inschrijving maar vervolgens geen nieuwsbrieven. Geprobeerd met uitschrijven en vervolgens weer aanmelden: zelfde liedje, wel bevestiging maar geen nieuwsbrieven.

Ook een derde gevraagd mij te mailen en dat gaat goed. Maar een outlook vergaderverzoek vanuit dezelfde persoon komt niet aan en ook niet in SPAM.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 22, 2026

Hi ​@Bommelwegbewoner, welkom allereerst bij onze community. Fijn om te zien dat iedereen meedenkt. 

Ook ik ben benieuwd hoe het e-mailadres is ingesteld, IMAP of POP? 

Zou je ook kunnen controleren of de berichten wel binnenkomen via Webmail

@Alex van KPN , hoe kan ik dat zien: POP of IMAP?

@Alex van KPN ik zie het al: IMAP/SMPT

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 23, 2026

@Bommelwegbewoner 

POP of IMAP: dan staat er bij de “inkomende server” bijv. “POP.kpnmail.nl” of “IMAP.kpnmail.nl".

Bij IMAP kun je alle email (die je niet verwijdert hebt) ook zien in de KPN webmail .

Misschien heb je of iemand anders een “Forward” ingesteld in de KPN webmail ?

Hier moeten we even een “hogere autoriteit inroepen". Zorg ervoor dat jouw profiel hier op het KPN forum zo volledig mogelijk is ingevuld. Vermeld bij “Opmerkingen” zoveel mogelijk domeinen (bijv. xxxx@anwb.nl ) en emailadressen waarvan jij geen email en geen vergaderverzoeken meer binnenkrijgt. Als dat gebeurt is plaats hier dan een nieuwe reactie. Vervolgens vragen we aan ​@Raymondt of hij in de logs van de KPN wil kijken of er wel of niet email van deze emailadressen bij de KPN binnenkomt en/of wordt verstuurd.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 23, 2026

Op basis van die gegevens kunnen we eventueel meekijken. Wat mij nog te binnen schiet, kan het misschien zijn dat je filters hebt ingesteld? Zou je dit na willen kijken in Webmail? Lees hieronder hoe je dit kunt controleren.