Skip to main content
Vraag

Selectievakje verdwijnt bij selecteren van een e-mail

• February 10, 2026
  • 16 reacties
  • 113 keer bekeken

Bij het sekecteren van een email kwam er altijd een vinkje in het selectievakje. Nu verdwijnt dat sekectievakje als ik een email selecteer. Hoe kan ik dit weer herstellen?

16 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@Torenf3,

Welkom bij de community en fijn dat je ons hebt gevonden! Bedoel je hiermee dat wanneer je een e-mail selecteert, het bolletje niet wordt ingekleurd en je daardoor niet ziet welke e-mail je hebt geselecteerd? Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Heb je misschien een foto erbij voor mij zodat ik je gerichter kan meehelpen? 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2026

Beste Serenay,

Het is nu zo dat wanneer ik een e-mail selecteer, bv om weg te gooien, het selecteervakje voor die mail in in lijst verdwijnt. Maar vroeger kwam er dan een vinkje in dat vakje en als je dan meer mails wilde verwijderen kwam er bij elke mail die je aanklikt een vinkje bij die mail in de lijst, zodat je goed kon zien welke je zou verwijderen. Maar als ik nu een mail aanklik, komt er geen vinkje in het vakje maar verdwijnt het hele vakje. Dat vind ik verwarrend. Het veranderde toen ik in instellingen het lettertype groter maakte, en kennelijk heb ik toen per abuis dit veroorzaakt. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 12, 2026

Hallo ​@Torenf3 

Je geeft geen antwoord op vragen van Serenay, waardoor het moeilijk is om jouw probleem te zien. Bedenk dat we niet kunnen zien wat jij ziet. We weten alleen wat jij vertelt. Gebruik je een mail-programma of gaat het om KPN webmail? Kan je een schermafdruk laten zien? Poets wel privégegevens weg! Je hebt het lettertype groter gemaakt zeg je, kan je het weer terugzetten en werkt het dan wel?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2026

Maak de instelling voor de lettergrootte weer iets kleiner. Wat is dan het effect?

Verder: heb je dit op smartphone, tablet of laptop???

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2026

Op de laptop. Ik zal kijken of  de lettergroott weer te verkleinen hetgewenste effect heeft. 

• February 13, 2026

Gebruik je een mail-programma of gaat het om KPN webmail

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 13, 2026

Je geeft geen antwoord op vragen, waardoor het moeilijk is om jouw probleem te zien. Bedenk dat we niet kunnen zien wat jij ziet. We weten alleen wat jij vertelt.

Mag ik hier nogmaals op wijzen ​@Torenf3 ? Je maakt het zo lastig om je te helpen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2026

Oh sorry, ik gebruik kpn webmail. In firefox.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2026

En het weer verkleinen van de letters lost het probleem niet op. Misschien moet ik er maar aan wennen. 

• February 13, 2026

Nou, ik heb ook wel eens ruzie gehad met zoiets, dat was iets met een per ongelijk veranderde instelling. ‘kweet niet meer.

Zo ziet het er nu bij mij uit :

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 13, 2026

Hoi ​@Torenf3 

Kijk eens bij “Weergave” rechts op de pagina. Staat optie Selectievakken nog wel aangevinkt?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2026

Die is wel héél scherp gevonden ​@RBxx !

Eigenlijk zijn die vakjes ook helemaal niet nodig. Alle geselecteerde mails krijg een groene (of blauwe) achtergrond, dus die zie je toch wel.

Met SHIFT ingedrukt houden bij klikken kun je vervolgens een hele rij selecteren. Voor … een actie.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@Torenf3,

Dankjewel voor je toelichting. Ik zie dat ​@RBxx een gouden tip gaf!

Kijk eens bij “Weergave” rechts op de pagina. Staat optie Selectievakken nog wel aangevinkt?

Ben erg benieuwd: heb je die instelling inmiddels al gecontroleerd en stond die misschien uitgevinkt? En zo ja, heeft het aanvinken het probleem opgelost?

Laat even weten wat daaruit kwam, dan weten we zeker of dit inderdaad de oorzaak was of dat we nog verder moeten kijken! 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2026

Ja het selectievakje staat natuurlijk aangevinkt onder weergave. Ik heb echt alles uitgeprobeerd en ik denk dat ik het probleem niet kan oplossen. De vakjes staan er wel, maar als ik een mail aanklik verdwijnt het bijbehorende vakje in plaats van dat er een vinkje inkomt. Dat vind ik vervelend, maar ik begin er al aan te wennen.

Dank voor alle raadgevingen!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 16, 2026

Hoi ​@Torenf3 , welke weergave opties gebruik je?
Sommige combinaties geven soms onverwachte resultaten.
Kan je een screenshot tonen? Poets wel eventuele privégegevens weg.

• February 16, 2026

De vakjes staan er wel, maar als ik een mail aanklik verdwijnt het bijbehorende vakje in plaats van dat er een vinkje inkomt.

Dat is wel erg merkwaardig.

Ja het selectievakje staat natuurlijk aangevinkt onder weergave.

Je zou ‘m een uit kunnen zetten (uitloggen ?) en weer aan zetten.
Het zou mij -softwaretechnisch- niet verbazen als dat helpt.

Ik heb echt alles uitgeprobeerd

O, dat -hier boven- ook al ?