Skip to main content

ik heb zins kort een fout melding server 550, ECHTER enkel met het verzenden met een bijlage…. nu kan ik dus geen bijlage mee versturen met een mail en komen de verzonden mails ook niet meer in verzonden item. ik heb windows live mail en het probleem is enkel in een hosting mail  de gewone kpn mails doen het oke heb de hosting er ook naar laten kijken en die zien geen problemen

 

wie o wie heeft een oplossing

Dag @serverfout 550! Deze foutmelding geeft aan dat de uitgaande e-mailverkeer is geblokkeerd door de Abusedesk. Dus goed dat je hier aan de bel trekt. 
Wil je controleren of jouw IP adres/e-mailadres op de blacklist staat? Dit kun je hier controleren: https://blacklist.kpnmail.nl/
Hier kun je de oorzaak van de blokkade achterhalen en het stappenplan volgen om de blokkade te verwijderen. 
 

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt. Als je vragen hebt of ergens tegenaan loopt, dan hoor ik het graag :blush:


hoi Lisa

ik heb alle accounten gechekt in de black list alles is oke. het probleem is dat ik een mail met een bestand niet kan versturen een gewone mail wel en ik kan met alle mails van kpn zowel met als zonder bestand kan versturen maar met een hosting account lukt het verzenden met bestand niet dan krijg ik deze melding,

Het bericht kan niet worden verzonden. De instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [smtp] moeten mogelijk worden geconfigureerd. Neem contact op met de e-mailprovider voor de serverinstellingen voor ***************

Onderwerp 'test'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 This mail server requires authentication (1) when attempting to send via this SMTP (submission) port.
Server: 'mail.HostingEnRegistratie.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 465
Beveiligd(SSL): Ja

wat kan hier van de oorzaak zijn

 

klaas

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


hoi Lisa

ben nu zover dat de mails verzonden wordt maar als ik een bijlage 121kb bij voegt komt deze in verzonden items maar zodra ik er 1 van 321kb verstuurd blijf deze in postvak uit staan, maar hij verstuurd hem wel. verzonden items is wel al leeg gemaakt waar kan dit aan liggen

 

b.v.d.

Klaas


Hoi @serverfout 550 ,

Ik zie in je melding het volgende staan: Server: 'mail.HostingEnRegistratie.nl'

Dat is niet onze uitgaande mailserver. Ik raad je dus aan om het account eens opnieuw in te stellen volgens de instructies op onze website. Als op dat moment de juiste server geconfigureerd is, verwacht ik dat het ook weer zal werken.


Bedankt voor het meekijken @Raymondt​​​​​​! 

Heb je de reactie van Raymondt gelezen @serverfout 550? Hier vind je hoe je de e-mail kunt instellen op je pc. Het komt neer op het onderstaande. Check dus even wat er bij de uitgaande server staat ingevuld en pas dit eventueel aan naar wat hieronder staat.

 


We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld of dat je voldoende handvatten aangereikt hebt gekregen om dit op te lossen.  :slight_smile:


Ik krijg die fout dus ook,alleen als ik naar mijn partner mail,sinds een week of 2,de ene dag,en de andere dag niet,alles nagekeken,en alles klopt,en hij krijgt wel alle andere mails binnen

Er is een onbekende fout opgetreden.

Onderwerp 'ook vandaag'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.7.1 Mail rejected.
Server: 'smtp.telfort.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC69
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

 


Oja,ik stuur geen bijlages


Hallo @trampel 

 

Voor Telfort mail accounts moet je tegenwoordig ook de instellingen gebruiken die Lisa hierboven plaatst om de problemen die je nu hebt te voorkomen:

 

Je kan ze hier ook vinden: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Windows Live mail is overigens wel erg oud en wordt niet meer ondersteunt sinds 2017, misschien tijd om een ander mailprogramma te gaan gebruiken?


hoi @trampel ,

Voor je in de e-mailsettings duikt of zelfs andere mailprogramma’s gaat proberen: ik denk niet dat daar het probleem is.

Zou je in je profiel (in een van de velden die als privé aangemerkt staat) in kunnen vullen wat jouw e-mailadres is, en dat van je partner? Graag kijken we dan wat de oorzaak is.

Kun je in dit topic een reactie achterlaten als je de gegevens ingevuld hebt?


Het word nog vreemder,het gebeurd alleen steeds met hetzelfde soort mail

Als ik winkelen,shoppen of zo ga.en mijn man is nuit thuis,dan stuur ik hem een mail voor ik weg ga

Met de aanhef,maandag of dinsdag of zo

En alleen dat soort mails komen niet aan

Kijkt kpn mee of zo?

De rest komt wel aan

Raymond,dank je wel,ik ga het proberen om je een pb te sturen


Raymond,ik heb je een pb gestuurd,en ape trots dat dat dit oudje gelukt is


Hallo @trampel ,

Ik heb je bericht ontvangen, en heb e.e.a. nagekeken. Sommige mails die je stuurt worden tegengehouden door ons spamfilter, en om dat op te lossen is iets meer informatie nodig. Ik wil je verzoeken je probleem even voor te leggen op ons e-mailadres abuse@kpn.com, zodat mijn collega's dan even de nodige informatie kunnen verzamelen om dit probleem voor je op te lossen.

In je mail kun je uiteraard refereren naar dit forumtopic voor extra informatie.


dank je wel,ik ga dat doen


Mail verstuurd,dank je voor de hulp,ik hou je op de hoogte


Ook al netjes antwoord gehad dat het bij hun aan het spamfilter ligt,moest dus een mail naar mijn man sturen,en naar een mailadres van hun,plus ,hopen nu dat het goed komt,alleen die mail naar hun komt er ook niet door als daar het mailadres van mijn man instaat,spannend


@trampel 

Dan lijkt het erop dat hier het IP adres wordt geblokkeerd. Dit gaat er van uit dat jullie beide vanaf hetzelfde (IP) adres email sturen. Dan moet jouw man ook een email naat abuse@kpn.com sturen.


Ze zeggen dat het opgelost hoort te zijn

Vanavond eerst uitproberen,allemaal bedankt


Nou mooi opgelost,nu krijg ik helemaal geen mail meer weg in de avonduren

Als dit volgende week nog zo is,word het afscheid nemen van kpn,ik heb genoeg van alle problemen


@trampel 

Gebruiken jullie misschien sinds kort een VPN ? Dat is een goed recept om alle email door het KPN spamfilter te worden geweigerd en terugestuurd.


Nee,we gebruiken geen vpn

En de mail die ik gisterenavond verstuurd hebt,bleef weer gewoon in postvak uit staan

 


En waarom kan ik wel elke ochtend dan mailen?

Nu doet de mail naar mijn man het wel weer


Heel voorzichtig begin ik te hopen dat ze het hebben opgelost,ik kan al 2 avonden mailen,dank jullie wel voor alle hulp


Gisteravond ging het dus weer fout,weer gemeld en nu deze reactie

 

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben het door u doorgestuurde bericht inmiddels aangemeld bij onze anti-spam leverancier. Er was sprake van een actief filter.

De filters van onze leverancier zijn aangepast en u zou uw berichten weer zonder problemen moeten kunnen versturen.

 

Nu zal het dus wel goed gaan verwacht ik


@trampel

1)) Verander eens alle wachtwoorden en gebruik dan sterke wachtwoorden. Dus ook van het KPN ID. Gebruik voor het KPN ID een ander wachtwoord dan voor jouw emailaccounts. Heeft iemand misschien bij jouw ongevraagd een extra account aangemaakt en verstuurt vanaf dat account spam.

2)) Gebruik een ander emailprogramma dan Windows Live Mail.

3)) Scan de computers eens op malware/virussen. M.b.v. bijv. “Malwarebytes”, de ESET of Sophos online virusscanners.

4)) Om virussen te verwijderen kun je ook het programma “MRT.exe” uitvoeren, dat ook op jouw computer staat.

Misschien heeft @Raymondt nog een suggestie om dit probleem op te lossen ?

(zie ook dit antwoord:)

 


Reageer