Skip to main content
Beantwoord

Server laadt foto’s in e-mail niet in op iPhone

• 1 februari 2025
  • 19 reacties
  • 135 keer bekeken

Ik ontvang emails met bijgevoegde foto’s. De foto’s staan wel in de mail op de macbook maar in de iphone worden ze niet geladen. Soms staat er tik voor download maar er gebeurt niets, soms staat er dat de server niet geladen heeft. Hoe komt dat en kan ik daar wat aan doen?

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@Hannie52 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Wanneer je merkt dat foto's in e-mails wel op je MacBook worden geladen, maar niet op je iPhone, kan dit te maken hebben met de privacyinstellingen in de Mail-app op je iPhone. Sinds iOS 15 heeft Apple de functie 'Privacybescherming in Mail' geïntroduceerd, die standaard is ingeschakeld om je privacy te waarborgen. Deze functie voorkomt automatisch laden van externe afbeeldingen in e-mails om tracking te minimaliseren.

Om deze instelling aan te passen en afbeeldingen in e-mails weer te geven:

1. Open de Instellingen-app op je iPhone.
  2. Scroll naar beneden en tik op Mail.
  3. Selecteer Privacybescherming.
  4. Schakel de optie Bescherm activiteiten in Mail uit.

Door deze instelling uit te schakelen, kunnen afbeeldingen in e-mails automatisch worden geladen. Laat je ons weten of dit de oplossing is geweest?

Bekijk origineel

19 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36262 reacties
  • 1 februari 2025

Hallo ​@Hannie52 ,

Welk e-mailprogramma gebruik jij? 

Ik gebruik de standaardmailprogramma’s (apps) van Apple op zowel mijn iMac als mijn iPhone. En dat levert geen problemen op met foto’s.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 1 februari 2025

Ik gebruik ook de standaardmailprogramma’s op beide. Voorheen had ik ook nooit problemen, maar nu laden de foto’s die in de mails zitten niet meer op de iphone.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 1 februari 2025

Ofwel er staat “downloaden” met daaronder de bestandsnaam, de grootte, en het pijltje om te downloaden. Maar er op tikken werkt niet.

Ofwel er staat Tik voor download, maar ook dat werkt niet. Dan verschijnt het pijltje. 

En dan heb ik ook nog mails daar draait enkel een radertje rond met de bijstaande tekst “laden”. Maar het radertje blijft nu al dagen rond draaien.

• 2876 reacties
  • 1 februari 2025

Rare vraag misschien. Maar ... je hebt toch nog wel voldoende oplagruimte op je foon?

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 1 februari 2025
Marlon92 schreef:

Rare vraag misschien. Maar ... je hebt toch nog wel voldoende oplagruimte op je foon?

Ja ik heb nog ongeveer de helft over. Minder dan 36 van de 64 GB in gebruik. 

Het zit ook niet vol met mails en de prullenbak is ook geleegd.

Dit komt er te staan als het radartje eindelijk is uitgedraaid:

“Dit bericht is niet gedownload van de server.”

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36262 reacties
  • 2 februari 2025
Hannie52 schreef:

Ofwel er staat “downloaden” met daaronder de bestandsnaam, de grootte, en het pijltje om te downloaden. Maar er op tikken werkt niet.

Ofwel er staat Tik voor download, maar ook dat werkt niet. Dan verschijnt het pijltje. 

En dan heb ik ook nog mails daar draait enkel een radertje rond met de bijstaande tekst “laden”. Maar het radertje blijft nu al dagen rond draaien.

Goedemorgen ​@Hannie52 ,

Verwijder deze e-mail helemaal van jouw iPhone, je kunt de inhoud toch wel terugvinden op jouw MacBook. Ik vermoed dat de totale grootte net wat te veel is.

Check ook even al jouw mappen in jouw e-mailprogramma op jouw iPhone of daar nog e-mails staan die veel opslagruimte gebruiken. Vergeet de map verzonden e-mails niet. Verwijder wat je niet meer nodig hebt. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14162 reacties
  • 2 februari 2025

Gebruik je POP voor je mac voor de email?
Dan wordt het na downloaden er direct afgehaald.
Zo ja stel dan je Mac in om het pas na b.v. 1 week te verwijderen en niet direct

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 2 februari 2025
Noordzee schreef:

Goedemorgen ​@Hannie52 ,

Verwijder deze e-mail helemaal van jouw iPhone, je kunt de inhoud toch wel terugvinden op jouw MacBook. Ik vermoed dat de totale grootte net wat te veel is.

Check ook even al jouw mappen in jouw e-mailprogramma op jouw iPhone of daar nog e-mails staan die veel opslagruimte gebruiken. Vergeet de map verzonden e-mails niet. Verwijder wat je niet meer nodig hebt. 

Het is niet enkel deze mail. Er zijn ook mails met slechts één foto, 1,5 MB groot. En daarin opent de foto ook niet. Alles wat weg kon is verwijderd, dat is het eerste waar ik aan denk, dat het misschien te vol is geworden. Maar er staat bijna niets meer in, ook niet bij de verzonden mail, niet in de prullenbak. En ik heb nog de helft aan geheugenruimte vrij in de telefoon, iets van 35 GB.  Ik weet niet waarom ze niet laden. Wat ik nu na een aantal dagen zie is dat sommige foto’s plotseling wel laden zijn. Een tik en pats boem de foto staat er. Bijvoorbeeld twee uit een reeks van vijf. Die andere drie doen het dan weer niet. Met nog wat geduld openen ze eind van de maand misschien allemaal…. Maar het zou gewoon moeten werken lijkt me. En de telefoon helemaal uit en weer ingeschakeld heb ik ook geprobeerd, had geen resultaat. En hij is ook helemaal up-to-date.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 2 februari 2025
huistijger schreef:

Gebruik je POP voor je mac voor de email?
Dan wordt het na downloaden er direct afgehaald.
Zo ja stel dan je Mac in om het pas na b.v. 1 week te verwijderen en niet direct

Er wordt niets gedownload dus kan het ook niet weggehaald worden...

Er wordt niets direct verwijderd, ook niet na een week of na welke termijn dan ook. Alles blijft staan totdat ik het er zelf uitgooi. 

• Topper
  • 24 reacties
  • 2 februari 2025

Ik heb hetzelfde probleem, ook bij mijn iPad. Voor de iPad vond ik de suggestie om de iPad uit te zetten, dan 30 sec te wachten en opnieuw aanzetten. Bij mijn iPad is het opgelost. 

ik probeerde hetzelfde bij mijn iPhone, maar dat werkte niet. Mijn vrouw heeft bij haar iPad hetzelfde, dus ook uitzetten etc., maar bij haar iPad werkte het niet. Mijn iPad is de nieuwe versie zonder home-knop, die van mijn vrouw heeft nog een homeknop. Dat heeft mijn iPad overigens ook. 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 2 februari 2025
AdrianusB schreef:

Ik heb hetzelfde probleem, ook bij mijn iPad. Voor de iPad vond ik de suggestie om de iPad uit te zetten, dan 30 sec te wachten en opnieuw aanzetten. Bij mijn iPad is het opgelost. 

ik probeerde hetzelfde bij mijn iPhone, maar dat werkte niet. Mijn vrouw heeft bij haar iPad hetzelfde, dus ook uitzetten etc., maar bij haar iPad werkte het niet. Mijn iPad is de nieuwe versie zonder home-knop, die van mijn vrouw heeft nog een homeknop. Dat heeft mijn iPad overigens ook. 

Mooi dat het op je iPad gewerkt heeft. Bij mijn iPhone werkt het helaas niet. 

Van een aantal mails kan ik inmiddels de foto’s downloaden. Daar zit er ook een bij van 21,9 MB. De rest zal dus ook nog wel aan bod komen, maar het is maar een vreemd gebeuren en het zou gewoon niet moeten voorkomen. 

• Topper
  • 24 reacties
  • 2 februari 2025

Ik bedoelde in mijn eerste bericht dat mijn iPhone een homeknop heeft (ik schreef iPad) net als de iPad van mijn vrouw. Mijn iPad heeft geen homeknop meer. Wellicht heeft het iets te maken met de ouderdom van het apparaat, of moet je bij een apparaat met een homeknop iets anders doen dan uitzetten, 30 sec wachten etc.?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7468 reacties
  • Antwoord
  • 3 februari 2025

Goedemorgen ​@Hannie52 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Wanneer je merkt dat foto's in e-mails wel op je MacBook worden geladen, maar niet op je iPhone, kan dit te maken hebben met de privacyinstellingen in de Mail-app op je iPhone. Sinds iOS 15 heeft Apple de functie 'Privacybescherming in Mail' geïntroduceerd, die standaard is ingeschakeld om je privacy te waarborgen. Deze functie voorkomt automatisch laden van externe afbeeldingen in e-mails om tracking te minimaliseren.

Door deze instelling uit te schakelen, kunnen afbeeldingen in e-mails automatisch worden geladen. Laat je ons weten of dit de oplossing is geweest?

• Topper
  • 24 reacties
  • 3 februari 2025

Bij mij staat die bescherming uit, maar zowel foto's als pdf files worden niet geladen.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 3 februari 2025
Jan van KPN schreef:

Beste Jan, dit is tot nu toe de beste reactie. Hartelijk dank hiervoor. Ik heb deze instelling aangepast en het lijkt erop dat dit de oplossing is. Alle foto’s zijn nu geladen. Ik ga nu ter controle de afzender vragen een reeks nieuwe e-mails met foto’s te sturen om te kijken of ze nu ook daadwerkelijk ook direct geladen worden. Want voor een deel kwamen ze de afgelopen dagen mondjesmaat al binnen. Wordt dus nog vervolgd!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7468 reacties
  • 3 februari 2025

Hoi ​@Hannie52, fijn om te lezen en uiteraard graag gedaan :)

Ben benieuwd of dit inderdaad de oplossing was en zie je bevindingen natuurlijk graag weer tegemoet! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7468 reacties
  • 3 februari 2025
AdrianusB schreef:

Bij mij staat die bescherming uit, maar zowel foto's als pdf files worden niet geladen.

Hoi ​@AdrianusB , jij ook nog bedankt voor jouw bericht. Hier heb ik ook niet direct een verklaring voor. Deze oplossing lijkt voor de topicstarter namelijk wel te werken!

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 3 februari 2025
Jan van KPN schreef:

Hoi ​@Hannie52, fijn om te lezen en uiteraard graag gedaan :)

Ben benieuwd of dit inderdaad de oplossing was en zie je bevindingen natuurlijk graag weer tegemoet! 

Nou, helemaal 100% ging het niet, maar wel bijna. Ik heb op mijn verzoek twee mails binnen gekregen. 16,8 resp. 27,8 MB groot, beide bestaand uit zes foto’s. Ze zijn allemaal geladen. Het ging niet allemaal in één keer, één foto bleef even “hangen” maar kwam toch wel in vrij korte tijd tevoorschijn. Dik tevreden zo. Nogmaals bedankt!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7468 reacties
  • 4 februari 2025

Goedemorgen ​@Hannie52 :)
Fijn om te lezen dat deze oplossing voor jou heeft gewerkt en ook bedankt dat je dit hier nog even hebt willen delen, top! Heel erg graag gedaan en mocht je in de toekomst weer eens tegen bepaalde problemen aanlopen, dan weet je ons natuurlijk te vinden!

Reageer